sannidizzy

Alla inlägg under januari 2009

Av Sanni - 31 januari 2009 16:24

Nu tar vi en paus från bloggandet.

Har tappat lusten till att skriva och det händer inte så mycket just nu. Kommer kämpa vidare med fotgåendet och utställningsträningen med Vilda och med Dizzy ska det bli en massa dragträning med våran nya drag/spår sele som jag köpte igår...


Ha det bra sålänge, kanske inspirationen är tillbaka om någon vecka...

Av Sanni - 29 januari 2009 23:20

Ja, nu så är jag och hundarna hemma:)

På onsdagen så skulle Lisa ha någon som kom hem till henne för möte typ. Så jag tänkte att jag kunde ta alla 3 hundarna på promenad under tiden. Då var det ju mina 2 flickor och Lisas leonberger Gåva. Tänkte att det kan ju bli intressant att se hur det går (ifall man någon gång vill ha en till läääääängre fram) och kan säga att det gick förvånantsvärt bra! Ingen av hundarna drog och det blev jag förvånad över då jag har 2 proffsdragare (syftar mest på den stora svarta då jag inte känner av lillans dragandes)
Gåva gick jättefint på min vänstra sida och dom där svarta gick längre fram. Kan säga att vi fick många blickar efter oss, många tittade och såg förvånade ut, antagligen över antalet och alla som for förbi med bilar glodde som fan med. Det var en som frågade "Har du en kennel eller?" och sedan så skrattade han.. konstig humor...


Var väl ute med dom i 35 minuter, sedan var Lisa klar. Så då gick vi hem till henne och sedan så gick vi ut allesammans för att gå iväg och handla...
Sedan blev det väl några promenader till och på kvällen blev det 2 animerade filmer och chips, dricka och dipp. Gott, evogheter sedan jag åt sånt.
Sedan skulle vi ut på sista rastningen, som skulle bli kort.. Haha jo tjena. Vi gick ut 12 på kvällen/natten och kom in 02:00. hehe 2 timmar blev vi ute. Sedan var vi vaken till typ 4 innan vi somnade.


Sedan idag har vi promenerat mera. Vi var ute i ungefär 3 timmar. Först fick dom springa lös, sedan gick vi stan tillsammans med dom. Och även in på Arken där jag var tvungen att köpa en sån där nöffande gris då Vilda förälskade sig i Gåvas sån. Fast den kostade 100 kr så köpte jag den. Hon är så gullig och ska bära på den och biter samtidigt så den låter:)
Iallafall så var vi ute i 3 timmar och jag tror jag har den envisaste hunden på denna planet! På dom 3 timmarna så kämpade jag i drygt 2,5 timmar med att få Dizzy att inte dra och gå på min vänstra sida. Det hjälper att vara envis för den sista halvtimmen så gick hon fint och lugnt bredvid mig...

Tokiga hund.


IDAG HAR JAG FÅTT PENGAR! jippie:) äntligen! Har fått för Dizzys sele som jag sålde (300 kr) och 1600 kr från försäkringskassan. Och det är bara för en halvmånad, tänk så mycket jag får för en hel månad:)
Först och främst ska jag betala Tomas pengar som jag är skyldig och pappa för bensin och mamma. Sedan ska jag köpa en sele åt Dizzy och andra saker.
Sedan ska jag spara. Ska i mars röngta Vildas höfter och armbågar, så det måste jag ju spara till. Ska ringa och boka tid imorron tror jag.


Ja just ja, glömde berätta.
När vi väl kom hem och varit hemma i ungefär 1 timma så upptäcker jag att min plånbok är borta, tror ni inte att jag glömt den hos Lisa. Höll på smälla av. Men min gulliga pappa skjutsade mig och hämtade den! Trots att jag inte bad han:) Han sa, "nu far vi". Och det är ju trots allt 8 mil dit men det struntade han i. Gulligt av honom.


Nä, nu är det dags för att sova.. Är riktigt trött.

Av Sanni - 28 januari 2009 12:07

Är i härnösand nu:) Lisa duschar och jag passar på att sitta vid datorn lite..
Kom hit igår vid 8. Innan vi skulle hem till Lisa skulle vi handla på coop, så pappa skulle skjutsa oss dit. Så efter jag sprungit in och hämtat Lisa och går till bilen får Dizzy som sitter i bilen syn på vem det är som kommer. Hon blev hur jävla glad som helst:) inte så konstigt. Men tanke på att hon träffade Lisa varje dag i nästan 2 års tid. Och så bodde vio ju tillsammans på skolan i 1 års tid. Så det skulle vara konstigt ifall hon inte blev glad.

Vi har just varit ute på morgonpromenad och både hundar och människor har fått i sig frukost.

Typiskt nog GLÖMDE jag min kamera hemma. suck........

Nej, nu ska jag inte skriva mer. Ska kika på min mail med.!

hej då!
Av Sanni - 27 januari 2009 11:00

Ikväll så åker jag och hundarna till härnösand till en kompis:) Vet inte vilken dag jag kommer hem, men skriver då. Nu måste jag tvätta och packa lite!
Hej då!

Av Sanni - 25 januari 2009 10:58

Idag vet jag inte riktigt vad som ska hittas på...
Det snöar för fullt ute iallafall och har gjort det hela natten, så vi har fått bra mycket snö nu. Som vi inte redan hade det innan.


Jag ska nog ta mig på ett lydnadspass med Vilda. Jag är såååå sugen på att tävla så då är det ju bara att sätta igång med träningen så vi blir startklar tills sommaren. Vi skulle nog ha kommit ganska långt tror jag ifall det inte vore för hennes gnällningar under träningen.
Och Dizzy ska ju också få träna såklart. Det blir nog lite blandat på henne, det är det som funkar bäst.
Jag la även ut hennes sele igår på blocket. En björkis dragsele (nordisk). Har ingen användning för den utan vill hellre ha en sele som vilda har. För på den nordiska måste man ha skaklar ifall man ska dra, eller jag har haft 2 koppel men på nome selen behövs det ju inte det utan bara en lina...

Det är faktiskt en som redan har svarat och undrade inte ifall jag kunde skicka det och hur mycket det skulle kosta då. Så nu väntar jag på att hon ska svara på mitt mail och sedan nästa vecka kanske Dizzy också får en ny sele:)

På tisdag kanske jag och hundarna ska dra iväg till härnösand i några dagar. Ska hälsa på en kompis och hennes leonberger:) Ska bli riktigt skoj. ska först höra ifall nån av min föräldrar kan skjutsa. Kom fram till att det skulle kosta mig bara 40 kr mer att åka bil än buss med hundarna, så då kan jag lika gärna betala mamma eller pappa bensinpengar istället så slipper jag ha båda hundarna på bussen..
Kanske ska vi åka iväg på deras tisdagsträning på klubben med:) Får se hur det blir.

Nu ska jag ut med hundarna, dock inte samtidigt eftersom det inte går längre. Vilda får gå ut först och sedan Dizzy...

Kanske skriver senare om hur träningen gick. Kom just på att jag även måste fortsätta utställningsträna Vilda:) Och så måste jag kika lite på hennes öron. Tror att vi ännu en gång limmade det ena örat längre upp än vad det skulle... suck.

Av Sanni - 24 januari 2009 11:01

Yes, imorse ringde dom från Arken, dom har ÄNTLIGEN fått in nya selar, så nu kan jag äntligen köpa en åt Vilda:) Yeah!
Fast inte för att vi kan spåra än, haha, för mycket snö för det, men vill ha den nu iallafall! Så vi kanske åker senare. Hoppas jag..


det blev en jättekort morgonpromenad. Vi mötte en liten hund som började skälla på henne och Dizzy gjorde det gamla vanliga. Slängde sig ut i kopplet och började tokskälla. Vilket snart resulterade i att Vilda började skälla med:( Och Vilda lyckades krypa ut kopplet, men ifall jag säger åt henne att stanna så gör hon det.
i 2½ år brydde sig Dizzy inte om småhundarna som skällde på henne. 2½ jävla år. Men nu är hon som förbytt. Varenda gång så reser hon ragg och börjar skälla som en tok på dom och försöker ta sig fram.
Nu på morgonen försökte jag få henne att sluta i några minuter (småhundsägaren stod kvar och försökte få tyst på sin hund tror jag) Så fort jag släppte tage om henne så började hon igen...
En sak är säkert, jag kan inte ta ut Dizzy & Vilda samtidigt nå mer på promenad. Nu får det bli seperata, enbart.

Här kommer en video på min älskade Dizzy (trots hennes dumheteter). vi tränade lite igår och min syrra filmade. Ignorera hur jag låter, det krävs det för att ens få henne vara intresserad, som ni kommer märka så kommer snön vara lite roligare och kanske ska man kika åt ett annat håll eller inte göra som matte sa:)

Enjoy!



Av Sanni - 24 januari 2009 10:53

Fick en award av Eva.
Den tackar vi så mycket för:)


Reglerna är såna att man ska lista 5 saker som man är beroende av..sen skicka vidare till 5 andra bloggare…

1: Hundarna såklart:)

2: Datorn, mailen (tragiskt men sant)

3: Läsning innan jag sover...

4: Mobiltelefonen, känner mig helt lost utan den..

5:  Alla bloggar jag läser:)


Vi skickar ju självklart tillbaka till Eva:)

Och så skickar vi till

Angelica
Johanna

Julia
Och alla som brukar lämna kommentarer i bloggen:)



Av Sanni - 23 januari 2009 11:46

Har blivit utmanad. So here we go


Berätta 5 saker som dina vänner kanske inte visste om dig

1. Jag kan ibland ha riktigt hetsigt humör och blir arg lätt, särskilt när jag städar (opps), men det är inget jag visar för andra än min familj.

2. Jag har fot "fobi".

3. Jag hör liite sämre på det högra örat.

4. Jag får panik ifall någon tar låtsas "stryptag" på mig eller ens kommer i närheten av sin hand mot min hals. Beroende på vilket sätt dom gör det på.

5. När jag var liten hade jag inte lockigt hår. Utan det var rakt. Men i 6:an började det bli lite vågit och sedan blev det värre för varje år, märks tydligt när man tittar på klassfotona hur det blir lockigare och lockigare:) Haha

Utmana 5 personer att svara på utmaningen.

Utmanar: Eva med hundar, Angelica, Johanna och andra som känner sig manade:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards