sannidizzy

Alla inlägg under juni 2010

Av Sanni - 22 juni 2010 15:49

Förra tisdagen så kom Julia & Kaj till oss för att spendera 2 dagar med oss samt åka iväg till Sundsvalls brukshundklubb och tävla i lydnadsklass 3..

På tisdagskvällen tog vi oss en promenad så hundarna fick bada och springa av sig och på vägen hem så fastnade Julia vid kossorna och var djupt imponerad av dom, lite lustigt. Själv är man ju van vid att dom är där :)


Iallafall så for vi på Sundsvalls bhk på onsdagskväll och där lyckades Julia & Kaj få ett 1:a pris samt en andra placering trots att jag blev ett stort störningsmoment under fotgåendet då Kaj höll på nosa och kolla efter mig. Stort Grattis till er iallafall!!

Vi hann inte göra så mycket på torsdagen då jag hade ett möte kl 14 och Julia skulle åka 16 tåget hem till stockholm, men väldigt roligt att få har dom här i några dar, var längesedan sist! Nu dröjer det dock inte så länge tills nästa gång, för vi kommer träffas på lägret som är om 5 veckor!

Tyvärr blir det inga bilder just nu under dom 2 dagarna, för bilderna är på en annan dator!


På fredagen kom Niclas till mig och han sov hos mig till söndagen innan vi for hem till honom då och jag stannade till måndagen där.

Helgen är den enda tiden som vi direkt hinner träffas, för han jobbar ju måndag - fredag 13-21 i stort sett hela sommaren, så det betyder att han far 12 och kommer hem 22, alltså blir det bara helgen vi träffas, vilket är grymt tråkigt! Det är alltid lika jobbigt när måndagen kommer och man måste säga hejdå, man börjar redan då längta till fredagkväll då man förhoppningsvist träffas..


Just nu är jag & syrran borta och är collievakt. Kommer komma hem på lördagen, så det blir många dagar.

Måste säga att Meta, som äger alla colliesarna är så grymt snäll. Ni anar inte hur mycket gott hon köpt till oss, det är jordgubbar, muffins, kakor, godis, ostkrokar, dricka, massa gott till frukost och middag.. Shit, tror vi kommer rulla hem. Dessutom lämnade hon pengar ifall vi skulle vilja cykla till affären och handla. Som sagt, en grymt snäll människa är det!


Fick låna med mig Niclas bärbara, därför som jag kan skriva :)

Av Sanni - 15 juni 2010 11:01

Märker att det har blivit lite dåligt skrivet, det är för jag har varit lite upptagen med annat.. Inte alla dagar, men många av dom. Och så finns inte lusten till att upptadera bloggen där heller.


I helgen har jag & Niclas varit hos Meta och vaktat hennes colliebollar, grymt roligt.. Nästa vecka ska jag vara där från måndagkväll till lördagmorgon. Läänge. Det är så grymt synd att Niclas jobbar, annars hade jag kunnat tagit med honom, men men.. Förhoppningsvist så hoppas jag på att Vilda kommer göra mig sällskap dit, Dizzy får stanna hemma, hon stressar bara upp sig själv med andra hundar, vilket är onödigt att utsätta henne för.


Idag så ska jag in på möte kl 13 och sedan 16.00 så ska jag möta upp Julia med korthårscollien Kaj som ska vara här tills på torsdag! Grymt roligt.. Och dom ska dessutom tävla på onsdag, så det ska bli roligt att se.. Jag & Vilda skulle ju egentligen varit med på den tävlingen med, men vi fegade ur, eller jag fegade ur rättaresagt. Känner mig inte alls redo, det får mig bara att känna mig ännu mera värdelös.. Bläää..


Jag köpte en kampstock åt hundarna igår och Vilda blev helt galen i den, shit vad hon älskar den! Så roligt att se :)

Av Sanni - 1 juni 2010 10:17

Grattis världens underbaraste Dizzy på 5 årsdagen! Det är så sjukt vad tiden går fort!!!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards