sannidizzy

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Tisdag!

Av Sanni - 22 juni 2010 15:49

Förra tisdagen så kom Julia & Kaj till oss för att spendera 2 dagar med oss samt åka iväg till Sundsvalls brukshundklubb och tävla i lydnadsklass 3..

På tisdagskvällen tog vi oss en promenad så hundarna fick bada och springa av sig och på vägen hem så fastnade Julia vid kossorna och var djupt imponerad av dom, lite lustigt. Själv är man ju van vid att dom är där :)


Iallafall så for vi på Sundsvalls bhk på onsdagskväll och där lyckades Julia & Kaj få ett 1:a pris samt en andra placering trots att jag blev ett stort störningsmoment under fotgåendet då Kaj höll på nosa och kolla efter mig. Stort Grattis till er iallafall!!

Vi hann inte göra så mycket på torsdagen då jag hade ett möte kl 14 och Julia skulle åka 16 tåget hem till stockholm, men väldigt roligt att få har dom här i några dar, var längesedan sist! Nu dröjer det dock inte så länge tills nästa gång, för vi kommer träffas på lägret som är om 5 veckor!

Tyvärr blir det inga bilder just nu under dom 2 dagarna, för bilderna är på en annan dator!


På fredagen kom Niclas till mig och han sov hos mig till söndagen innan vi for hem till honom då och jag stannade till måndagen där.

Helgen är den enda tiden som vi direkt hinner träffas, för han jobbar ju måndag - fredag 13-21 i stort sett hela sommaren, så det betyder att han far 12 och kommer hem 22, alltså blir det bara helgen vi träffas, vilket är grymt tråkigt! Det är alltid lika jobbigt när måndagen kommer och man måste säga hejdå, man börjar redan då längta till fredagkväll då man förhoppningsvist träffas..


Just nu är jag & syrran borta och är collievakt. Kommer komma hem på lördagen, så det blir många dagar.

Måste säga att Meta, som äger alla colliesarna är så grymt snäll. Ni anar inte hur mycket gott hon köpt till oss, det är jordgubbar, muffins, kakor, godis, ostkrokar, dricka, massa gott till frukost och middag.. Shit, tror vi kommer rulla hem. Dessutom lämnade hon pengar ifall vi skulle vilja cykla till affären och handla. Som sagt, en grymt snäll människa är det!


Fick låna med mig Niclas bärbara, därför som jag kan skriva :)

 
 
Angelica

Angelica

24 juni 2010 11:11

haha oj , sorry såg inte att du skrivit:P Men vad falls, du behöver inte VK längre Sanni, du kan bara vara som du är nu :) Och jag syftade inte på dig när jag skrev det där inlägget om kommentering osv, det hoppas jag du förstår =) Saknar dig också gumms, och vad roligt att ni ska flytta ihop:D:D:D har inte peng på mobilen men blev glad i alla fall! Ha en mys midsommar! kram

http://darkosideoflife.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards