sannidizzy

Alla inlägg under februari 2009

Av Sanni - 27 februari 2009 10:35

Japp, idag drar jag ner till Uppsala, ska vara med på årsmöte för collieklubben imorron:) Kommer hem på söndag.
Ska åka ner med några andra colliemänniskor och bo på kydingeholm.
Tyvärr kunde inte min collieflicka följa med, bilen blev nämligen full, men det gör inget.
Så det betyder att en hel helg får min familj ta han om hundarna själva, hehe, skojjsigt för dom. HAHA.


Ska fara vid 16 tiden så det är ett tag kvar. Men innan dess ska jag duscha, packa och ta promenad med hundarna + lite träning. Mina älskade vovvar, kommer bli svårt att lämna dom, som vanligt... Mesiga jag.

Av Sanni - 25 februari 2009 02:26

Oj då, klockan är halv 3 på natten och här har jag fastnat. Har nämligen kikat på Supernatural och jag kan inte sluta. Det är ju hur bra som helst. Sjukt bra. Är snart klar med 1:a säsongen. ska börja på 2:a sedan, den är nedladdad och klar. :)

Igårkväll (måndag) så upptäckte jag att Vilda var alldeles svullen typ vid mungipan. det var lika stort som en halv golfboll drygt. Och så har det varit hela denna dag, det blev värre under dagen, då blev svullnaden under hakan(eller vad det kallas på hund?) med.
Jag såg inte vad det var hon kunde ha gjort. men sedan efter maten så fick mamma syn på det, kanske svullnaden gått ner lite så det syndes? det var lite blodigt och lite var tror jag. Misstänker starkt att det är grå kisseungen som har gjort det. Dom leker alltid med varandra och han tar ofta tag om hennes nos och sparkar henne med baktassarna, antagligen så tog han i för hårt..
Vi har gjort rent det och nu när jag känner på henne så känner jag att svullnaden är betydligt mindre. Hoppas det är borta imorron!


Hundarna har fått seperata promenader idag. Skönt att gå så och ännu skönare är det när jag går med Dizzy, för då kan jag ha på MP3 samtidigt som jag går med henne, det är så härligt att gå till musik.
Brukar oftast gå på skoterspåren med Dizzy och hög volym på MP3. det finns inge mysigare och så är det alldeles mörkt, härligt.


Imorgon åker jag nog iväg med Vilda på onsdagsträning och så får Dizzy en joggingtur. Japp, hehe, jag brukar jogga nu:) Är riktigt härligt faktiskt.
Och så ska jag SJÄLVKLART kika på Supernatural... Börjar nog bli lite beroende tror jag. Skit samma!

Nä, nu måste jag sova... så jag orkar kliva upp imorron. Ställer klockan på 08:30 så jag kommer upp i tid.
En kompis undrade varför jag alltid kliver upp så tidigt när jag ändå har inget att göra om dagarna... Ja, eftersom jag vill ju ha någon slags rutin och jag HATAR att sova länge... Vill upp i tid och i vanliga fall med undantag från idag (opps och igår) lägga mig i tid med. Så är det:)

Nej, sängen var det ja. Hörs kanske imorron (idag?)

Av Sanni - 23 februari 2009 21:24

Idag har det varit en liten slödag. Efter lunch var jag och Dizzy iallafall i stan och promenerade i ungefär 1h 15 min medan mamma och Sofia var på möte.


Lite träning har det blivit med. tänkte lära Vilda att stänga en skålucka med nosen och jag råkade klicka fel en gång, när hon stängde med tassarna istället och bara därför tror hon att det är så man ska göra.. Hon kanske är lättlärd trots allt:)

Dizzy försöker jag lära att "halta" fast med framtassen, att hon ska ha den uppe, så vi får se hur det går. Skulle se ganska coolt ut. hon kan ju redan en liten bit med baktassen.


Jag har blivit lite galen i serien "Supernatural". det började med att jag såg några avsnitt från den 4:e säsongen på tvn förra veckan och jag blev fast. Så nu håller jag på att titta igenom första säsongen.. Skit bra serie.

För övrigt så var det vägardag idag:) Sammanlagt sedan januari så har jag gått ner 8 kg. Känns helst sjukt när jag tänker på det. Men tror det börjar synas lite med. Mamma sa det förra veckan. Tycker själv det syns liiite på ansiktet och så sitter vissa kläder lite lösare. Jippie!
Synd bara att det tog mig så många år att ta tag i saken, men nu jävlar är jag på G:)

Av Sanni - 22 februari 2009 18:11

Imorse var jag tvungen att kliva upp vid 6.För klockan 8 skulle jag ännu en gång befinna mig på utställningen, denna gång för att hjälpa till. I ca 4 timmar så fick jag stå på parkeringen och dirigera bilar. hehe.
Efter det så kollade jag på lydnadstävlingarna. Ville se lydnads 1:an. Men såg både 2:an & 3:an med.
Domaren i 2:an dömde väldigt konstigt tycker jag. Det var en schäfer som sakta gick mot rutan samtidigt som han höll på nosa lite här och där och tillslut så ställde han sig i rutan, nästan utanför och han fick en 10:a?? Medans en malle sprang med en jädrans fart till rutan och ställde sig ungefär på samma ställe som schäfern och hon fick en 8:a?? Helt sjukt.


Måste tacka för alla grattis vi har fått på alla möjliga olika sidor:) Riktigt roligt. Nu är jag bara sugen på att ställa ut mer!

Och så säger vi ett stort GRATTIS till Vildas mamma Ilja & Monica som tävlat i lydnads 2:an och blev uppflyttade till 3:an!
Lycka till!

Av Sanni - 21 februari 2009 15:56

Japp, nu är vi hemma igen efter har varit på den nationella utställningen som matfors bhk anordnade.

Dagen började vid halv 7, jag skulle hinna ut med hundarna, duscha, leta kläder, packa och borsta igenom Vilda. Halv 10 var vi påväg mot Timrå Ridstadion. Ring 1 som VIlda var i började inte förrän 11. Ville vara i tid så hon kunde vänja sig vid den nya miljön, hon har aldrig varit i ett ridhus förut. Men inte hade den tiden behövt, hon brydde sig inte ett dugg utan var precis som vanligt (något dragigare).
När vi kommer dit så köper jag en katalog. Tittar igenom för kolla vilka collies och ser att dom har satt Vilda i FEL KLASS. Dom hade satt henne i valpklass för 6-9 månader. Så då fick jag gå och prata med dom och så fixade dom det.

Efter tikvalparna har gått så ropar dom in mig och Vilda och vi hälsar på domaren och tar ett varv runt ringen och domaren kikade igenom Vilda och allt, tills dom upptäcker att Vilda är en tik.. Dom hade ropat in oss fel, vi skulle inte köra vårat än. Suck. Jag som var så lycklig för Vilda sprang hur fint som helst.
MEn det var bara att gå ut ringen och efter ett tag gå in och köra om det igen (som jag inte redan var tillräckligt nervös första gången).
Men det gick bra.
Tyvärr var det bara Vilda i juniorklass, så jädrans tråkigt. Så då vann jag den, känns ju inte särskilt speciellt.


Vi hade problem med Vildas öron, dom är så lätta. Jag har ju lärt Vilda att hålla ögonkontakt med mig och det var ju det hon gjorde, vilket resulterade i att hon tittade upp på mig och vips så var hennes öron uppe dom med. Tror det retade domaren lite. Hon pratade hela tiden om öronen. Men hon gav mig tips, att försöka få henne att titta rakt fram istället för mig, så håller sig öronen nere, hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta jobba med öronen lite för att jag hade ju en sådan söt tik sa hon:) Oj så stolt man blir när man hör sådant, särskilt från en domare!

Men trots lite klagande på öronen så fick vi ett 1:a pris :) Härligt! Jag trodde det var kört när hon klagade på öronen, men icke... Men det var ju bara dit vi kom. Så det var ju lite synd.

Men här kommer kritiken:

"Feminim hund. Mörka ögon, något runda.

Bra nosparti, bra hals och skuldra.

Något rak i överarmen. Välkroppad.

Bra benstomme och vinklar, något lätta

öron. Rör sig väl"


Det var väl ganska fin kritik eller?

Feminim hör vi ofta att hon ser ut, det var det ju på första utställningen med, då stod det nått sånt i kritiken med. Men hon är ju det., OCh så jädrans söt:)


Nästa utställning hoppas jag på att öronen är fixade och att det är fler i Vildas klass:)
Nu har jag en väldigt trött collie, hon reagerade inte ens när jag gick ut rummet och då är hon trött! Annars följer hon efter. Mycket att ta in idag.

Men jag är så glad för att hon inte alls var påverkad av miljön. Och vi gick i massa trappor och ovanligt underlag, men inte ett piss reagerade hon!
Duktigt flicka

Av Sanni - 20 februari 2009 10:25

Behöver jag skriva att jag är äckligt nervös..
Än har jag inte fått henne att springa snyggt bredvid mig, hon kommer alltid för långt fram och när vi ska runda av så ser det klumpigt ut för jag måste styra henne med kopplet. Just nu undrar jag vad jag tusan har gett mig in på...
Och jag har ingen aning om hur hon reagerar ifall nån okänd person ska komma fram och kika på hennes tänder. Som jag skrev:

VAD TUSAN HAR JAG GETT MIG IN PÅ..

Men, måste tänka på att jag anmälde mig bara för skojj, för att det skulle vara roligt att se hur det går. så det är det jag ska försöka ha imorron .. Roligt, OM jag inte dör av nervositet vill säga, för just nu känns det som det.

Och så ska vi vara i ett ridhus. Vilda har ALDRIG varit i ett sådna. Ännu en grej att oroa sig för. Och vi har ingen utställningsbur eller stolar att sitta på så de betyder att vi kommer få stå i timtals och Vilda kommer bli rejält sandig ifall hon vill lägga sig ner..
Klockan 11 startar det i ring 1 som Vilda ska vara i... Får väl vara där vid 10 så hon vänjer sig vid sanden och så får jag testa springa i det med henne. vi har startnummer 5. Så det blir nog ganska snabbt våran tur..

Nu pirrade det ännu mera bara för att vi har startnummer 5...


Aja, jag återkommer väl imorron, ifall vi överlevde. hur det än går så är ändå Vilda den vackraste, då är det bara domaren som såg lite fel den dagen. hihi.
äh, det går som det går.

Idag ska det borstas lite iallafall. Men tänker inte stå på utställningen och borsta upp henne päls. nähä, den ser ut som den gör.


Av Sanni - 20 februari 2009 10:20

Har Blivit utmanad av Eva.


Man ska skriva upp 6 maträtter som man tycker sämst om.

So here we go


1. Blodpudding = Seriöst? Namnet låter ju jäkligt äckligt med.

2. Lever = BLÄÄÄ, konstigt konsistens och smakar riktigt vidrigt

3. Fiskbullar = Jag ÄLSKAR fisk, men inte fiskbullar, det är vidrigt det med

4. Potatisbullar = Har jag aldrig kunnat ätit. Mår illa av lukten och ännu mera smaken

5. Lasagne = ....

6. Risgrynsgröt


Jag utmanar alla som vill:)

Av Sanni - 16 februari 2009 09:51

Ny anar inte hur fin Vilda är just nu:)

Igårkväll så fick Vilda duscha och min assistent var min mamma. Hon fick hjälpa mig så det skulle gå fortare. Sedan efter duschningen så hjälpte hon mig med föningen och borstningen och herregud vad duktig hon var. Mamma alltså. Vi tog varsin sida och hennes sida var bättre borstad än min, så hon fick ta min sida med. hehe. Men då är hon van vid att borsta, eller var van. hon hade en Bearded Collie fram till 1990 eller nått och han hade en jättebesvärlig päls som var tvungen att borstas flera timmar i veckan.
Vilda var ju duktig hon med, stod helt stilla tills vi var klara. Idag är hon lika fin i pälsen:) Hoppas det håller i sig någorlunda... Det känns fortfarande lika pirrigt till utställningen.. Hur ska jag klara det???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards