sannidizzy

Alla inlägg under december 2007

Av Sanni - 31 december 2007 12:08

Så är det sista dagen på år 2007. Om 6½ timma är det ett nytt år, år 2008. Ett år jag sett framemot eftersom det är det året jag tar min student! Nånting jag längtat efter länge.
Ser inte framemot kvällen iallafall. Har en hund som är skotträdd, ska strax ute med henne och försöka trötta ut henne (om nu det är möjligt) så det kanske går liiite lättare. Men det tror jag inte.

Vi har tränat inkallning några dar i rad nu, har gått otroligt bra, förutom idag Lyssnade inte ett smack. Kändes väldigt hopplöst. Men, man kan inte lyckas varje gång.

Vad är det som har hänt år 2007 inom hund?
Har inte hänt nått riktigt särskilt faktiskt. Iår började vi träna tävlingslydnad då jag hade tänkt starta i lydnadsklass 1 nångång i 2008, för hoppningsvist. Får se hur mogen Dizzy är för det, hon är väldigt livlig.
Augusti månad var ingen rolig månad varken för mig eller Dizzy. Ena veckan skärde hon sig på benet och blödde rejält, tog en tid att läka, andra veckan blev hon påkörd av en bil då hon bestämt sig för att springa ut före mig för att hälsa på min moster och kusin som kom. Men som tur är så fick hon inga men efter det, inga skador, ingenting. Blev bara lite chockad.
Och detta är faktiskt det ända speciella som har hänt. Hoppas på mer 2008..

GOTT NYTT ÅR!

Av Sanni - 29 december 2007 12:08

Jag riktigt hatar att vara förkyld, finns inge värre.

Igår blev dte itne mycket motion för Dizzy, men jag hade henne lös på läggdan (Stavning?) så hon fick springa av sig lite, och fy tusan vad hon sprang. Det var skojj tyckte hon, och eftersom jag inte är bättre idag får hon göra det idag. OCh lite lydnad hade jag tänkt gett mig in på.

Eftersom jag är sjuk så har det inte heller hänt nått nytt som jag kan berätta om..

Sköt om er.

Av Sanni - 27 december 2007 12:07

Gud, all julfirande är över! Det är så man knappt hinner att blinka.
Men nu är jag less på julmat, nu ska jag ha riktigt vanlig mat, det låter riktigt gott.

Dizzy var helt underbar under promenaderna igår. Hon gick såå himla fint. Och lyssnade hur bra som helst och gjorde allt jag bad om. Hon är underbar min lilla tjej.

Är förkyld som f*n. Blev det igår, ingen förvarning fick jag heller, vaknade på morgonen av en väldigt ont hals och snorig näsa. Hatar att vara förkyld. Det finns inge värre.
Ska ta en promenad med Dizzy snart och efter det ska jag koka te och sätta mig framför tvn och bara vila. Senare mot kvällen ska jag träna lite drag med henne. Hon ska inte behöva lida bara för att jag är förkyld.

So long

Av Sanni - 25 december 2007 12:07

Så var julafton över, det var riktigt trevligt. Fick många bra klappar med.
Dagen började vid 8 då jag klev upp, letade julklapp som mamma gömt (ja vi gör sånt fortfarande). Det var Pirates of the Caribbean 3:)
Sedan efter det tog jag ett bad, det var riktigt skönt. efter det fixade jag håret, men hjälp från Sofia. Det var nämligen så att jag först fönade det, sedan plattade det och till sist fick Sofia locka det:P Ville ha fina lockar, inte mina fula. Detta tog drygt 3 timmar.. haha.
Sedan gick jag och Sofia ut med Dizzy, släppte henne lös så hon fick springa fritt, det var roligt tyckte hon. Längesedan sist var det.
Sedan gick vi in och började skala potatis och koka ägg, mamma och pappa jobbade nämligen. Så jag fixade allt innan dom kom hem, dukade och så, skärde upp det som skulle skäras upp och så:)
Vi åt, sedan vid halv 7 tiden for vi iväg till johannedal till lite släktingar för att öppna paket och sånt. Hemma igen vid 23 tiden. Då blev det att kolla på alla paket + kolla på film. Riktigt mysig dag var det..

Jag tänker mer och mer på att ha rasen Collie. Är grymt intresserad av den. Jag har släppt mina drömmar om Australian Shepherd, har mest bara hört negativa saker om dom, och dom kräver så sjukt mycket annars blir dom små teorisster. Nej, en annan gång kanske.
Gud vad jag önskar att jag kunde hitta nån collie som jag kan köpa, fast inte förräns sommaren då. Då ska jag nog ha fått mer pli på Dizzy med, min lilla älskling:

Vet ni. Snart har vi haft dizzy i 2 ÅR!!! 2 år, vart tusan tar tiden vägen?

Nej, kan inte sitta här och häcka, ska ut på prommis med hunden + lydnads och drag träning.

GOD JUL

Av Sanni - 20 december 2007 12:06

Shit, det är jul på måndag!! HJÄLP! Vart har tiden tagit vägen? Det har gått alldeles för fort och jag som inte ens är klar med alla julklapparna, men förhoppningsvist så blir jag det imorgon. Eller det måste jag! Sedan finns det ingen tid för sånt. Jag måste baka klart dom sista kakorna, vilka det nu är, och så ska det bli städning med. Imorgon bitti ska jag dock följa med mamma och handla julmat. Och så köpa nått gott åt Dizzy:) Såklart.
På lördag ska jag till farmor som vanligt såhär innan jul. Då kommer det vara mycke folk där. Vill ta med mig Dizzy, men vet inte riktigt. Fast det skulle vara bra träning för henne, så jag gör väl det. Eller måste först se så inte nån är hundrädd. Men det tror jag väl inte. Se hur bra jag känner min släkt. hehe.

Ikväll har vi tränat drag:) Gud vad hon gillar det. Svansen bara går och går på henne.

Jag har världens dåligaste samvete, hon har inte fått nån riktigt ordentlig promenad på flera veckor, bara för att jag är helt slut på kvällen när jag kommer hem och jag kommer hem sent, och dom här hemma går inga riktiga promenader med henne. Det märks på henne med. Full med energi och stressad är hon med. Hon blir väldigt lätt stressad hon..
MEn nu är det slut med det här. Nu blir det ordentliga promenader. Har ju jullov nu i 2 veckor, då jävlar blir det mkt motion har jag bestämt mig för, och när skolan börjar igen ska jag upp tidigare på morgonen så jag åtminstone hinner ut på 30 min promenad eller nått. Har pratat med the family att dom måste ut och gå med henne på promenader, för då mår hon som bäst. och sedan när jag kommer hem igen på kvällen så går jag ut en timma eller så.
Har man hund så har man


Nu ska jag sova:) Så om jag inte hinner skriva nå mer här innan jul så önskar jag er en riktig GOD JUL!

Av Sanni - 11 december 2007 12:06

Var iväg igår med mamma och köpte en dragsele:) Den sitter bra och allt. Hon brydde sig inte ens om att hon hade på sig den så jag kopplade sparken till den så hon fick dra den lite. Fy tusan vad hon gillade det- Svansen bara gick på henne och hon blev superglad. Det här är verkligen nånting för Dizzy.  Hon skötte sig alldeles utmärkt och jag blev stolt över henne. Måste dock träna att hon inte ska hålla på nosa i marken då hon har på sig den.. Kanske inte så bra senare.
Men hon gillade det hur mycket som helst:) Och sedan när vi kom in så åt hon upp ALLT som var i skålen, det tar på krafterna.

OCh en annan bra sak är att sedan i slutet av augusti så har hon gått upp 4 kg!!! Hur bra som helst:) Förut vägde hon 28, nu väger 31,7:D Superglad.

Av Sanni - 8 december 2007 12:05

Igår fyllde jag 18 år, hade en riktigt trevlig dag faktiskt.
Började dagen med att missa bussen så jag gick skjuts av mamma in till matfors där jag tog en buss till s-svall och sedan vidare mot skolan. HAde freestyle, och det gick skit. FY TUSAN vilken okoncentrerad hund jag har! Fick hämtning utav pappa vid 10 tiden och Lisa och Gåva åkte med, men dom släppte vi av i härnösand. Kom hem vid halv 12 och då började jag städa, fixa köttfärsen, salladen m.m
Vid 7 tiden så kom alla som skulle komma. Fick många bra presenter.
En dragsele av mamsi och papsi, fast jag fick den ju inet i hand, för dom vet väl kanske inte ens hur en sådan ser ut, så jag ska köpa den. Och så har jag fått pengar, biobiljetter, 2 tröjor, ett underbart fint kort på Joline m.m Haha och av brorsan så fick jag en Baylie (stavning?) óch ett lite glad. Han tyckte att det var dags:P haha..

Idag väntas det freestyleträning för fullt och kanske lite julklappshandling. Måste verkligen göra det. Freestylen är viktig med. Läraren vill se ett helt och klart program på TISDAG! Fan säger jag. Det kommer gå skit..

och med dom orden avslutar jag dagens bloggande. Hej då

Av Sanni - 1 december 2007 12:05

Shit, det är den första december! Fan vad tiden går. om 6 dar fyller jag 18:) hehe..

Hade freestyle ïgår på skolan. Allt gick bara skit. Dizzy skötte sig INTE på bussen och inte på freestylen. Dizzy är hunden som nog kan mest saker av alla där skulle jag kunna tro, men hon är den mest okoncentrerade och olydigaste hunden av dom alla!!!
Nästan varenda gång jag bad henne göra nånting så började hon skälla, typ som hon blir stressad och allt. OCh vi har uppvisning om 2 veckor eller vad det är och hur ska det gå? Jo, istället för att utföra det jag säger så kommer hon skälla... Jag fattar inte! Jag vet inte vad jag gör för fel..

Jag lägger ner så mycket tid på Dizzy och tränar henne, men jag tycker inte att jag ser nå resultat.
Under promenaderna t.ex är hon totalt ointresserad av mig. Jag försöker göra promenaden roligare genom att hitta på oväntade saker, men inget händer. Dizzy går typ så långt fram hon kan hela tiden och har nosen i backen HELA TIDEN och lyssnar knappt. Hon vill inte alls lyssna när jag säger fot, jag får påminna henne var 5:e meter typ. Får stanna hela tiden för att få henne tillbaka på rätt position. Det känns så hopplöst. Hur roligt är det då att vara ute och gå med henne? Jag fattar inte vad det är..
Jobbigt är det iallafall. Om man bara kunde få hjälp..

Nu ska jag inte klaga mer.. Nån gång lär det bli bra. Hoppas jag..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards