sannidizzy

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

MH

Av Sanni - 4 juni 2012 13:23

I helgen har jag haft fullt upp, i fredags flyttade jag och Niclas och i 2 dagar spenderade jag mycket tid till att få till allt och jag känner mig riktigt nöjd faktiskt.

Och igår var det äntligen dags för Vildas valpar MH, som inte alls blev som jag tänkt mig.. Vi började dagen tidigt, 04.30 var vi på gång ner till Alunda.
Vi var framme 08:30 och väntade då på att Monica skulle gå klart sitt MH med Cooper innan det var dags för första "valpen" som var Mironik's Doder "Diezel". Han var en social och glad kille, som var väldigt nyfiken av sig, en riktigt tuffing faktiskt! Dumpen eller skramlet var inget problem alls, han var genast fram och undersökte båda sakerna, duktiga kille :)
Men nu till det som inte blev som jag tänkt mig.. När Diezel var på momenten spökena så börjar jag känna mig konstig, kändes konstigt i magen och jag fick tungt att andas. När näst sista momenten var på gång så blev jag super yr, jag skyndar mig att lämna kameran till Sofia och sätter mig på en sten och det är det sista jag minns, jag känner hur det svartnar för mina ögon och det slutar med att jag vaknar upp i blötgräset med familjen och andra människor ståendes över mig, jag hade svimmat. Helt sjukt... Och så blev det det enda MHt jag fick se :(

Åkte 35 mil och missar nästan allt.. Hela vägen hem mådde jag illa och jag fick spendera resten av dagen i soffan.
Och gulliga Monica ringde och frågade hur jag mådde och berättade hur det gått för dom andra. Inga kvarstående rädslor, alla skottfasta och nyfikna av sig osv, dock inte så mkt lek som hon hade hoppats på, vilket hon även tyckte var konstigt då både Vilda och Chille-vippen är som dom är. Men, man ska inte hänga upp sig på det, Vilda lekte inte alls på lika bra på Mht som hon gör annars :)
Kollat på deras protokoll idag och känner mig riktigt nöjd! 

 
 
Carina

Carina

15 juni 2012 13:21

Nej men fy vad läskigt !
Och så när du åkt så långt för att se allt också :(
Har hänt mig en gång också, då var jag brudnäbb på ett bröllop :P
Skönt att ni är nöjda med barnen !
Kan också tycka att det blir lite missvisande ibland, de flesta leker jättebra, bara inte på dagen MH :P

http://www.carinapn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards