sannidizzy

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Tävlat

Av Sanni - 13 augusti 2012 21:25

Förra veckan så gav jag och Vilda oss ut och tävlade lydnad. Men nej, det gick inte så bra..
Jag märkte redan innan vi gick in på planen att Vilda inte var sig själv, hon var inte lika uppmärksam som vanligt och jag hade svårt att få igång henne. Antagligen så var det min stora nervositet som hon kände av..
Vi körde platsliggning med 3 andra hundar. Jag räknade i huvudet sekunderna och när det var 10 sekunder kvar så tänkte jag "yes, hon klarar det" och så dom 5 ynka sista sekunderna RESER HON SIG! Jag blev så besviken (inte på henne) att jag nästan började gråta. vi hade 5 sekunder kvar, och missade alltså 40 poäng (eller antagligen mindre, för hon gnällde lite).. 
Tandvisningen var inga problem alls.
Sedan kom ju då linförigheten, vårat värsta moment. Hon gillar inte att gå fot när hon har koppel, hon blir inte uppmärksam alls (borde träna mer i koppel). Det var nosningar, hon satte sig ingen gång oh hon var helt enkelt inte på topp..

Sedan var det läggandet, direkt vi kopplade loss och hon fick gå fritt så gick hon skitsnyggt vid min sida och direkt blev hon på hugget. Hon skynade sig ner i backen när jag sa ligg, men satte sig lite för tidigt när jag kom tillbaka så vi fick en 8 där.

Inkallningen var inte heller några problem, lite snett sittande så där fick vi en 9a.
Ställande blev inte alls bra. Jag var så himla nervös så jag råkar säga FEL kommando! Jag säger alltid "stanna" men nu råkade jag säga "stå", så jag fick en hund som började nosa istället, 0 poäng alltså :P
Apporteringen 5p, hon tappade den..
Och så hade vi hopp över hinder. Momentet jag är säkrast på, just för att Vilda älskar det (direkt hon såg det innan vi hade ställt upp oss så tänkte hon hoppa). Men, denna dag älskade ohn det för mycket. Jag satte henne, gick till andra sidan och när jag vänder mig om kommer Vilda hoppandes direkt och sätter sig såå snyggt vid min sida. Alltså 0 poäng där med. Hade hon bara väntat hade det nog blivit en 10:a, men det är sådant som händer.
Helhetsintryck blev 8:a.

Så för att summera det hela, här kommer poängen:

Platsliggning: 0 (reser sig dom sista sekunderna)
Tandvisning: 10
Linförighet: 5 (drar, nosar, sitter ej)
Läggande: 8 (sätter sig för tidigt)
Inkallning: 9 (sätter sig snett)
Ställande: 0 (ställer sig inte)
Apportering: 5 (tappar den)

Hopp över hinder: 0 (tjuvstartar!!!)
Helhetsintryck: 8
Total: 77 p


Får se när vi försöker igen nästa gång :)



 
 
Carro

Carro

15 augusti 2012 19:58

Bra jobbat! Tycker att du är duktig som tävlar fast du blir nervös

http://carro107.blogspot.se

 
Carina

Carina

17 augusti 2012 15:08

Vad kul att ni varit ute och tävlat !
Hade jag ingen aning om, men det var nog lite meningen :)
Tycker också att du är duktig som kommer ut fastän nervositeten tar tag i dig !
Som jag ser det så är det inget annat än lite mer träning och rutin som behövs för att ni ska få ett förstapris :D

http://www.carinapn.se

Sanni

20 augusti 2012 22:17

Ja, det var ju det som var meningen ;) Annars hade jag nog blivit mer nervös, var nästan ingen som visste om det :)

Usch, mina nerver är inte dom bästa..
Men japp, definitivt mer träning behövs, och vi fick ju trots allt beröm från domaren för dom tyckte det såg snyggt ut ändå och att Vilda var glad osv :)

 
Ingen bild

Hanna

10 september 2012 17:26

På tävlingar går det tyvärr inte alltid så som man hade tänkt sig, oberoende fast hunden kan alla moment. Många blir nervösa och då handlar man inte normalt som man gör på träningar.

Jag är själv också skit nervös på tävlingar, men desto mer man tävlar så blir de alltid lite lättare följande gång. Mera träning och sedan bara på nytt till nästa tävling. Det blir nog bra Sanni :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards