sannidizzy

Alla inlägg under juni 2012

Av Sanni - 7 juni 2012 21:11

Det har kommit en ny familjemedlem, dock inte hos mig och där jag numera bor tillsammans med hundarna, utan hemma hos min familj. 
En underbar fin liten Samojed/Pyreneer flicka som ägs av min lillasyster, som det ser ut nu så kommer hon få heta Zooey



Till helgen ska hundarna få träffas för första gången och jag längtar efter att se hur dom reagerar :) Ska bli så kul!!   



MH

Av Sanni - 4 juni 2012 13:23

I helgen har jag haft fullt upp, i fredags flyttade jag och Niclas och i 2 dagar spenderade jag mycket tid till att få till allt och jag känner mig riktigt nöjd faktiskt.

Och igår var det äntligen dags för Vildas valpar MH, som inte alls blev som jag tänkt mig.. Vi började dagen tidigt, 04.30 var vi på gång ner till Alunda.
Vi var framme 08:30 och väntade då på att Monica skulle gå klart sitt MH med Cooper innan det var dags för första "valpen" som var Mironik's Doder "Diezel". Han var en social och glad kille, som var väldigt nyfiken av sig, en riktigt tuffing faktiskt! Dumpen eller skramlet var inget problem alls, han var genast fram och undersökte båda sakerna, duktiga kille :)
Men nu till det som inte blev som jag tänkt mig.. När Diezel var på momenten spökena så börjar jag känna mig konstig, kändes konstigt i magen och jag fick tungt att andas. När näst sista momenten var på gång så blev jag super yr, jag skyndar mig att lämna kameran till Sofia och sätter mig på en sten och det är det sista jag minns, jag känner hur det svartnar för mina ögon och det slutar med att jag vaknar upp i blötgräset med familjen och andra människor ståendes över mig, jag hade svimmat. Helt sjukt... Och så blev det det enda MHt jag fick se :(

Åkte 35 mil och missar nästan allt.. Hela vägen hem mådde jag illa och jag fick spendera resten av dagen i soffan.
Och gulliga Monica ringde och frågade hur jag mådde och berättade hur det gått för dom andra. Inga kvarstående rädslor, alla skottfasta och nyfikna av sig osv, dock inte så mkt lek som hon hade hoppats på, vilket hon även tyckte var konstigt då både Vilda och Chille-vippen är som dom är. Men, man ska inte hänga upp sig på det, Vilda lekte inte alls på lika bra på Mht som hon gör annars :)
Kollat på deras protokoll idag och känner mig riktigt nöjd! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards