sannidizzy

Alla inlägg under maj 2009

Av Sanni - 31 maj 2009 12:15

Nej, hon fyller inte år idag, utan imorgon, då blir min älskade hund hela 4 år gammal!
Det känns konstigt faktiskt, tiden går så otroligt fort, tyckte hon just fyllde 1 och var den omöjligaste hunden på denna planet, haha.

Tänk vad jobbig hon har varit en gång i tiden, gjorde utfall mot bilar, stack varenda gång hon fick chansen, stressade upp sig på promenaderna och skulle bita mig i armarna och mycket mer. Och så har hon lyckats blivit påkörd av bilar 2 gånger, och skärt sig rejält på benen 2 gånger. Hon har haft en otrolig tur, det har hon!

Hon är underbar min älskade hund! Hoppas vi på att vi får många fler år tillsammans

Grattis min älskade hund!

Av Sanni - 30 maj 2009 12:15

Nu har det inte blivit någon hundträning på några dagar, har inte haft någon ork för det och på tor-fre var niclas här så då ska man väl kanske vänta med träningen:). Igårkväll gick vi ner på fotbollsplan och släppte hundarna, Dizzy sprang som vanligt till vattnet som fanns där och där var hon länge. Vilda var också där men även hos oss, hon tycker om att hålla koll på vart man är, Vilda.

Iallafall så ska jag nog ta ett lydnadspass med Vilda, jag vill verkligen starta i lydnads 1:an någon gång, men för att kunna göra det måste jag nog träna mer än vad jag gör med henne. Och egentligen skulle jag behöva hjälp med. Får se hur det blir med det.
Dizzy ska självklart också få träning. Men vad hon ska få träna är inte bestämt än.

Nu ska jag iallafall ut i solen, är så varmt ute!
Och jag vet layouten är inte snygg här, men det ska ändras:)

Av Sanni - 27 maj 2009 18:42

Vi har flyttat över våran blogg till blogtown!

Så nu får ni kika in hit istället:

http://blogtown.se/blog.php?id=dizzyvilda

Av Sanni - 27 maj 2009 11:52

Nu har jag äntligen fått över alla mina gamla blogginlägg över till blogtown, det tog väldigt lång tid, men det var värt det.

Från och med nu kommer ni kunna läsa om oss på denna adress istället:

www.dizzyvilda.blogtown.se

Det är inte så snyggt just nu, men det ska bli bättre!
Kommer dock ha kvar denna gamla blogg med, men inte skriva något!

Av Sanni - 26 maj 2009 11:18

Jag håller på att byta från bloggagratis till blogtown, efter att Julia tjatat lite på mig. Haha. Men innan jag börjar skriva där ska jag först flytta över alla mina blogginlägg dit eftersom jag vill ha alla på ett och samma ställe. Mycket tid tar det, har suttit riktigt länge men bara kommit till mars 2008. Kommer nog ta tid.

Meddelar när allt är klart:)

Av Sanni - 25 maj 2009 10:11

Skoj, upptäckte igårkväll att Vilda har börjat löpa..
Ser sååååå framemot att ha henne kopplad i 3 veckor, haha! Men då kanske hon sköter sig i kopplet sedan, får hoppas det, får bli koppelträning under dessa veckor. För det behövs, eftersom jag är så dålig på att gå med henne kopplad, förutom när vi promenerar efter vägen då. Och när jag gör det har jag oftast med Dizzy och då läggs nästan all energi på henne då hon trots 3 års träning fortfarande drar i kopplet ganska ofta och hittar på en massa bus, hehe. Men att hitta på hyss och lyssna dåligt, det är ju det som gör henne till Dizzy:) Min lilla charmvovve.


Förresten så fick vi kattungar är i onsdags, 3 stycken underbart söta. 2 hanar och 1 hona. Och Vilda, shit alltså. Hon är så underbart gulllig mot dom. Hon springer in i rummet där dom ligger hur ofta som helst och så står hon bara och tittar på dom, ifall man lyfter fram dom så ska hon genast nosa och slicka dom. Hon ser så söt ut:)

Av Sanni - 24 maj 2009 16:13

Har verkligen blivit kass på att skriva här, blir så ibland.
Har väl inte hänt så mycket här med hundarna förutom att i veckan har dom fått lite spår och Dizzy har fått kört agility och freestyle och Vilda har fått tränat lydnad.


Dizzys ben har läkt riktigt bra, man ser snart inte såret, nu är det bara vänta på att pälsen ska växa tillbaka igen:) Riktigt härligt att det har trots allt gått så bra.
Förresten när vi fick räkningen från veterinär såg vi att på kön hade hon skrivit att Dizzy var en hankastrat. HAHA. Gud så sjukt. En veterinär borde väl se att det var en tik? Så sjukt. Och Dizzy låter väl inte som en hane? Eller?


Av Sanni - 18 maj 2009 17:20

Klicka här för att se bilderna från förra veckan.
Samtliga bilder är tagna av Julia

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards