sannidizzy

Alla inlägg under mars 2011

Av Sanni - 28 mars 2011 15:52

Nu får jag bara rå om Vilda i 2 dar till innan hon lämnar oss, fy så jobbigt det kommet bli.. lite mer än 2 månader utan min vovve..

Dom här sista 2 dagarna spenderar vi i granlo hos Niclas, fast tror inte att Vilda är allt förtjust, för det innebär att hon måste gå upp för trappor, och det går såååå segt..

Promenaderna går också segt, hon går sakta.
Körde lite lydnad på en parkering idag, för det är antagligen sista gången och hon gick sååå fint och var riktigt duktig. Så fort det är träning på G så blir hon genast pigg! Men, nu får hon mammaledigt..
Tänk, hon åker medan det är snö kvar ute och när hon kommer tillbaka är det juni och sommar! Sjukt..


Vad tråkiga alla var förresten, en enda gissade på hur många valpar det blir.. Tordes ni inte? 

Av Sanni - 24 mars 2011 16:54

Hur många valpar tror ni att det är i Vildas mage? Någon som vill gissa?
Vi kör lite gissningsgrej här hemma med, på hur många valpar det blir, hur många tikar resp hanar samt färg, för att göra det svårare.
Min gissning är 7 valpar, 4 tikar, 3 hanar. 3 stycken trefärgade tikar, 1 sobel tik och 2 sobla hanar och 1 trefärgad hane.

Ska verkligen bli spännande att se..


Vad tror ni?


   

Av Sanni - 23 mars 2011 19:48

Vildas mage växer för fullt, hon har fått en kula på magen dessutom börjar hennes tuttar hänga, haha.. Min lilla Vilda med valpar i magen!
Här får ni massa bilder på mina vovvar!


  Älskade svarta hund <3




Vilda som är expert på att se söt ut



   Dizzy gumman



   haha, snyggt



   Vildis



   <3



   Fånga snö är riktigt roligt



   samt tugga snö..



   <3



   Hämta pinnar och annat är roligt med



   Dizzys sätt att visa att hon inte vill gå in. Dvs slänga sig ner i backen och ligger där som en sten utan att röra sig.. Och om man försöker få upp henne så lägger hon sig på rygg och börjar åla sig och bita i luften. Haha

Av Sanni - 17 mars 2011 19:09

  

Slog mig just att jag kommer vara utan denna underbara varelse i 10 veckor!
Hur ska det gå? Kommer längta ihjäl mig efter henne.. Och hennes underbara collie ljud hon har för sig. Vem ska hålla på skälla och collieprata med mig när jag kommer hem? Vem ska springa och hämta en massa pantflaskor och komma med dom till mig för att hon vill leka? Vem ska komma som ett skott så fort man säger "Vill du smaka?"... Min älskade underbara Vilda! Om jag hade haft körkort hade jag farit ner och hälsat på flera gånger, men tyvärr har dom med körkort i det här hushållet bara gått med på 1 gång.. Och det ska vara när valparna är 5-6 veckor..


Tur att jag har Dizzy, så jag blir inte helt utan hund.. Och tro mig, hon kommer må så gott över all uppmärksamhet som hon kommer få! Fast jag tror definitivt att hon kommer sakna Vilda, sist Vilda var borta så åt Dizzy knappt.. Min älskade tokhund..
Nu ska jag pussa Dizzy på huvudet och gå och klappa Vildas valpmage <3 

Av Sanni - 14 mars 2011 15:08

Idag är det verkligen ingen vanlig dag utan det är nämligen Vildas födelsedag.
Min älskade collieflicka fyller hela 3 år! Vart tar tiden vägen? Hur kan hon blivit så stor så fort? Hon var ju min lilla valp för ett tag sedan ju!..

Min älskade fina underbara Vilda <3


Mer spännande grejer har hänt idag, vi har nämligen varit på ultraljud!! Gissa vad som växer i Vildas mage? En heeel bunt med valpisar! Fatta vad underbart.. Vilda är dräkigt!

Det var så underbart när vi var hos veterinären, direkt när hon la dit grejen på Vildas mage så såg hon en valp.. Det var så gulligt. Dom sparkade och hade sig och man såg ryggraden och tassarna och veterinären visade oss vart huvudena var osv..

Och många valpar skulle det vara med enligt veterinären :)

Hon ville inte säga ett viss antal men vi kunde räkna med minst 4 stycken, men hon var säker på att det var fler, det kunde t.om vara det dubbla sa hon! Det rörde sig för fullt i Vildas mage.. 
Fatta vad underbart. Blev så otroligt lycklig.. ÄNTLIGEN :D


Här får ni en massa bilder på älskade Vilda, tagna idag :)
Och någon på Dizzy med <3

   Vilda är expert på att stå och se fin ut :)


Lilla Vilda


  Dizzy & Vilda..


  Dizzy väntar på godis :)


Vilda hörde "godis" nämnas så hon tvärvände


   

Vackra Vilda


 

Visst ser hon mammig ut? :)


 


   

Av Sanni - 9 mars 2011 14:24

I förrgår när jag och syrran var ute på en promenad med hundarna mötte vi en tjej med 2 småhundar, och som ni vet från tidigare så tål Dizzy inte småhundar, hon brukar alltid börja skälla som en galning och flyger fram mot dom..
Så, det var så jag trodde Dizzy skulle reagera denna gång med, särskilt när en av hundarna lät riktigt aggresiv och blev helt galen, så jag tänkte att nu är det kört.. Dizzy kommer bli galen.

Så syrran fick ta Vilda och fokusera på att Vilda skulle lyssna och jag kortade ner Dizzys som vanligt och höll henne i halsbandet och bara väntade på hennes utbrott..

Men det kom aldrig!! Hon reste bara lite ragg och tittade mot dom en snabbis, men sedan inge mer.
Behöver jag säga att hon fick världsmycket beröm efteråt?

Oerhört glad var jag då kan jag ju säga!


Vilda har spytt några gånger till sedan sist jag skrev.. JAg hoppas verkligen att det finns några söta colliebollar i hennes mage!

Om inte det skulle vara på det viset har jag börjat kika på lydnadstävlingar..
Om Vilda är tom, så blir första tävlingen i maj..
Så vi får se vad som händer! 

Av Sanni - 6 mars 2011 19:23

Jag hatar den där ständiga känslan jag har, som säger att jag är så jävla värdelös när det gäller hundträning.. Det känns skit helt enkelt.
Man hör hur folk från höger och vänster  som man känner som hela tiden presterar i lydnad och alla möjliga tävlingar..
Men jag då? Jag har en toppen collie som skulle kunna gå hur långt som helst, vad gör jag åt det? Nästan ingenting känns det som. Hon fyller snart 3 och vi har endast tävlat 1 gång.. 1 gång.. Det är fan skandal..... 

Av Sanni - 4 mars 2011 19:38

Upptäckte att SCK hade lagt in en tabell på alla collies som är MT testade med det "nya" MT som funnits i några år. Så eftersom jag hade tråkigt tänkte jag kolla upp hur Vilda låg till, alltså vilken plats hon skulle komma på ifall man lade dom poängmässigt..
Sammanlagt var det 167 långhåriga collies som gjort det MT och utav dom 167 är det 103 stycken som inte blev godkända och alltså då 64 stycken som blev det.
Och utav dom 64 colliesarna så är det Vilda som har det 11:e bästa resultatet just nu. Det blev jag faktiskt lite förvånad över, glatt överraskad. Roligt ju att se vilken duktig collie man har ;)
Och om man bara kollar på tikar så var det 23 stycken som blev godkända och där hamnar Vilda på en 5:e plats. Känns ju riktigt kul måste jag säga, men det kommer ju hinnas ändras! Dom kommande åren lär det ju vara många som gör MT med sin collie och som får högre poäng. Men just nu tycker jag det var roligt iallafall att se :) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards