sannidizzy

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sanni - 28 oktober 2010 23:03

Dizzy är så gullig när man kommer hem efter att ha varit borta, och det spelar ingen roll ifall det handlar om timmar, eller ifall det handlar om dagar utan hon reagerar i stort sett likadant varje gång. 


Först hör hon hur bilen svänger in på gården, så då hoppar hon upp och kollar ut genom fönstret varpå Vilda gör likadant, sedan står hon och kollar ifall hon får syn på mig (det är väldigt sällan hon gör det jag kommer beskriva till dom andra) och när hon gör det, antagligen efter hon hört mig prata så ser man hur hela hennes kropp börjar på sig, för hon börjar vifta på svansen som en tok, sedan försvinner hon bara från fönstret och innan man vet ordet av det så har hon öppnat dörren och sprungit ut till mig, med Vilda bakom sig:) Sedan blir det en massa pussar och glada hopp!


Såå otroligt gulligt måste jag säga, det bästa välkomnande man kan få :)

Av Sanni - 23 oktober 2010 18:21

Nu har jag och Vilda äntligen gjort våran tävlingsdebut och det känns så jäkla skönt.
Nu gick det ju itne sådär superbra, men jag är nöjd ändå.

Jag var istortsett inte nervös alls konstigt nog, men Vilda däremot. Hon tyckte hela situationen var konstig så hon var mer okoncentrerad än vad hon någonsin varit. Ordet "Fot" fanns inte alls i hennes minne idag, hon gick nog inte fot en enda gång och ni kan ju gissa er till att det inte är så bra va?

Platsliggningen reste hon sig upp på, för hon hittade en intressant nosfläck.. Suck. Så där försvann 30 p..

Det enda som gick bra vad tandvisningen, inkallning och hopp över hinder, där fick vi 10:or!!


Resultat:

Platsliggande: 0p

Tandvisning: 10p

Linförighet: 5p

Läggande: 7p

Inkallande: 10p

Ställande: 0p

Apportering: 5p

Hopp över hinder: 10p

Helheltintryck: 8p


Alltså fick vi 107p och ett 3:e pris och vi hamnade på plast 13 av 15 tävlande..


Apporten tappade hon, det brukar hon aldrig göra.

Ställandet vette tusan vad det hände med.. Hon stannade när jag sa, men vet inte vad som hände sedan. Antagligen för hon flyttade på sig när jag ställde mig bredvid henne.

På hopp över hinder så sa domaren i bakgrunden "Oj vad snyggt"..


Men som sagt, nu är det gjort och även om vi inte fick toppenpoäng så är jag grymt nöjd över att vi faktiskt genomförde tävlingen. Jag trodde aldrig jag skulle våga:)

Av Sanni - 14 oktober 2010 21:14

Hittade denna och kan inte låta bli att göra den :)


  

Vad heter din hund? Dizzy
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Hon hette Tiffy när hon kom hit, men vi tyckte inte riktigt att det passade så ville hitta på ett annat liknande namn och då kom min broder på namnet Dizzy och så blev det.
När är din hund född? 2005-06-01
Vilken ras är det och vilken färg har den? 50% Flatcoated Retriever, 25% Border Collie och 25% Schäfer och hon är svart med vita tecken, b.la på bröstkorgen och svanstippen :)
Vad väger din hund? Hon väger c 30kg
Var köpte du hunden och vad kostade den? Köpte henne i Lucksta som ligger ca 2 mil ifrån henne och vi köpte henne för 3500kr
Varför valde du just den rasen? Vi hade letat en hund länge och kollade på en massa olika annonser och fastnade tillslut för Dizzys annons, rejält dessutom!
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Nej, jag har velat jättemycket, men trots att Dizzy är typ världens lättlärdaste hund så klarar vi inte av en tävling. Tjurig och envis som tusan är hon ;)
Är hunden rädd för något? Fyrverkerier och skott
Vill du ha fler hundar av samma ras? Skulle definitivt kunna tänka mig någon av Dizzys raser. 
Kan hunden några konster och lydnad? Dizzy kan oerhört mycket! Hon kan alla moment i lydnadsklass 1, samt agility hindrerna. Ett urval ur hennes konster är :

Skäms, rulla runt, spela död, stäng dörren, lyfta baktass, vinka, sitt fint, backa, gå på bakbenen, hoppa rätt upp i luften, backa runt mig, gå slalom mellan mina ben och många, många fler!



  

Vad heter din hund? Vilda
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Det bara kom när vi satt i bilen påväg hem, hon såg verkligen ut som en Vilda och jag hade så rätt i det;) Andra namn jag funderade på innan jag hämtade henne var Amaya, Vindra, Malai (Malai hette hon i stamtavlan)
När är din hund född? 2008-03-14
Vilken ras är det och vilken färg har den? Långhårig Collie, trefärgad är hon
Var köpte du hunden och vad kostade den? Vilda kommer från Alunda som ligger i närheten av Uppsala och jag betalade ingenting för henne då jag har henne på foder :)
Varför valde du just den rasen? Jag hade inga planer på att skaffa en till hund på något år, men såg en dag en film där en collie sprang och det såg så vackert ut så började för skojs skull och insåg efter mycket läsning att det var en hundras för mig, så började kolla efter kennlar och efter lite mer än 5 månader så var hon här :)
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Nej, men det kommer snart ;)
Är hunden rädd för något? Det är hon verkligen inte, finns nog inget som skrämmer den hunden:)
Vill du ha fler hundar av samma ras? Oja, det vill jag verkligen
Kan hunden några konster och lydnad? Vilda kan några konster som t.ex dansa, stäng dörren, rulla runt, tass och lite annat och så kan hon alla moment i lydnadsklass 1 och lite annat skoj :)

Av Sanni - 6 oktober 2010 10:52

Eftersom det är som det är just nu så tar jag en paus från detta hundbloggande..

Vi syns snart igen!

Lämna kommentarer kan man alltid göra, kommer kolla då och då.

  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards