sannidizzy

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sanni - 28 augusti 2009 12:30

I förrgår så började jag på ordentligt med ställandet med Vilda, har bara hunnit tränat det 1 gång, men det funkar riktigt bra och hon stannar direkt då jag säger, än har  jag inte börjat haft henne på sidan och gjort så, men det tänkte jag börja på med snart. Har även tränat att hon ska ta apporten och det går framåt där med, start i lydnads 1:an känns inte lika långt borta längre. Härligt!

Dizzy tränar jag på allt möjligt med. Dock står det helt stilla vad jag ska lära henne för nått nytt för det kan hon behöva, min smarta hund. Tror hon tycker det är lite småtråkigt att köra samma sak hela tiden, hon kan ju rätt mkt redan, så det blir svårt. Men om någon har nått tips på något coolt trick, så kom gärna med det!

Idag blev vi tvugna att åka till veterinären och avliva en av våra katter, Sonya. Hon blev påkörd av en bil antagligen och var helt borta och bara låg och hade ont, så det var det enda rätta. Vill inte låta helt känslokall, men när någon katt dör, brukar det inte ta så himla mkt på mig, är så van efter alla år, så jag brukar inte reagera så stort liksom, men med Sonya känner jag att jag kommer sakna henne riktigt mkt. Hon var verkligen en underbar katt och den gosigaste vi hade och hon var helt sjukt galen i ost, det var nog det bästa hon visste..
Älsklings Sonya blev bara 5 år...

Av Sanni - 15 augusti 2009 12:30

Igår så gick jag ett varsitt spår åt hundarna, tyvärr blev dom inte så långa då det var en dålig skog och spåren blev inte särskilt långa. Men det var kanske bra för vilda iallafall, för hon irrade mest omkring och tappade bort sig hela tiden, tråkigt nog. Dizzy klarade sig galant, som vanligt:)

Efter det så tränade vi uppletande, jag hade med mig niclas så han fick hjälpa till och hålla hundar osv medan jag sprang in i skogen och gömde leksaker. Det där är verkligen något som Dizzy älskar, hon blir helt tokig och överlycklig när hon får arbeta sådär. Det är verkligen hennes grej.

Vilda tyckte det var skitskoj med!


I övrigt så har jag hamnat i någon svacka och har inte alls tränat nå lydnad eller nått på evigheter med Vilda, inte sedan lägret. Har tappat motivationen och vi står verkligen helt helt still... Det bästa vore någon kurs, men törs knappt gå någon på våran BHK pga den idiotiska instruktören vi hade på våran första valpkurs. Så får se hur det blir. Men det vore det bästa, kurs, eller ta privata lektioner med någon instruktör. För jag behöver verkligen hjälp. Och så vill jag kunna starta någon gång med Vilda i 1:an.. Vi får se...

Dizzy har börjat fått nått vitt hårstrå lite här och där på huvudet och ansiktet, visserligen har jag bara hittat 3 st, men dom har inte varit där innan och det kändes verkligen piss när jag såg dom. jag vet inte varför jag kände så, men det kändes precis som hon börjar bli gammal, vilket är löjligt med tanke på att hon endast är 4 år och så tror jag aldrig att hon kommer bli gammal utan ung i sinnet jämt. Men ändå.. Det fick en bara att tänka på att shit, hon kommer faktiskt att bli äldre...

Av Sanni - 7 augusti 2009 12:30

Dagen började vid 9 tiden idag, vad mkt man hinner med när man kliver upp i tid.
Jag har hunnit gjort massa saker känns det som. Jag har tvättat, promenerat med hundarna, solat, löst korsord, städat lite på rummet, ätit frukost och massa annat. det är ju för tusan härligt att kliva upp i tid. Ska nog försöka göra så..

På söndag så far jag till sollefteå, sön-tis ska spenderas med världens underbaraste tjejer. Vi ska tälta i resele och så. Vet inte vad exakt vi ska göra, men det blir väl badning , grillning och massa annat. Håll tummarna på att vädret sköter sig :D
Jag funderade på att ta med mig Dizzy, men tyvärr är det nära vatten tror jag där vi ska tälta, så då kan jag inte ha med henne då hon stressar upp sig sjukt mkt vid vatten. Så det får bli en hundfri resa, lite väl fräckt tycker jag ifall jag skulle ta med Vilda, då hon redan varit ut på en massa äventyr..
Får se, kanske jag hinner ändra mig och Dizzy får följa med.. hon måste väl lära sig någon gång. Vi får se helt enkelt hur det känns på söndag. Skulle vara roligt dock, hon skulle behöva lite ensam tid med mig och komma ifrån Vilda ett tag, tror hon skulle tycka det var skönt faktiskt. Eller vad vet jag, jag vet inte vad hon tänker..

Om ungefär 1 timma drar jag iväg till matfors med Niclas. ska hälsa på hans pappa och sedan drar vi iväg tills hans kompis på fest.. Kommer väl hem sent skulle jag gissa på..

Får se ifall vi hörs nå mer innan söndagen, annars hörs vi på tis/ons! Ciao

Av Sanni - 2 augusti 2009 12:30

Japp, idag var det dags för collieutställningen som SCK mellersta norra anordnade. 
Vi, dvs jag och pappa for vid 07:45 tiden och på vägen till Timrå så plockade vi upp Niclas och senare även Åsa.
Jag var som vanligt sjukt nervös. Vi hade nummer 22 så det tog ju ett tag innan det var våran tur. Strax innan det var dags kommer Meta(kennel fancymore) springandes med borstar i handen och undrar ifall hon inte får borsta Vilda, haha, visst fick hon det. Jag är dålig på att fixa henne iordning så, och så sprang Meta även och hämtade utställningskoppel till oss då vi inte hade något. Riktigt gulligt av henne.
Iallafall så fick vi springa mot en annan unghundstik och gissa vad glad jag blev när vi vann över den, vilket jag verkligen inte hade trott då jag tycker att den tiken är grymt söt. Och så fick vi även CK vilket jag blev grymt glad över!
Sedan tävlade vi om Bästa tik klass och där fick vi en 4/4 placering.. Kan inte annat än säga att jag är grymt nöjd med min Vilda..


Kritiken:
Typ och helhetsintryck: Utmärkt!
Bra huvud, korrekt bett. Mkt bra skuldra, rygg & kors.
Välutvecklad bröstkorg. Bra benstomme.
Bra päls. Mkt goda rörelser. Fint temperament


Har inga bilder ifrån själva utställningen på Vilda, men ska försöka få till någon senare med rosetterna:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards