sannidizzy

Alla inlägg under februari 2010

Av Sanni - 28 februari 2010 10:24

Ja, vad ska jag säga;) Det gick väl inte direkt som jag hade tänkt mig, för första gången fick vi en 2:a. Vi har alltid fått 1:or så det kändes konstigt när dom visade upp den blå skylten.
Ska förklara lite mer..


Vi kom dit till utställningen och jag var sjukt nervös, nervösare än normalt kändes det som. Och det måste Vilda ha känt för hon blev som förbytt, hon var väldigt lugn och var inte med på noterna när jag försökte liva upp henne, jag kände då att det inte skulle gå så bra i ringen och blev därför mer nevös..

Väl inne så skulle vi springa mot 2 andra tikar. Jag själv tyckte Vilda var finare än dom, och hon hade bättre öron osv och finare päls då hon var yngre än dom. Iallafall så börjar vi springa och det slutar med att jag nästan får släpa med henne, för hon vill inte riktigt. Min annars livliga collie var bortblåst..


Domaren förklarade för mig orsaken till 2:an och det var just för att han ville se mera energi hos henne, som att hon vill det där. Om det inte vore för det så hade vi fått en 1:a och det hade nog kanske gått bättre.


Men det där har hänt en gång förut och då tyckte den domaren vi hade då att det var "vägvinnande rörelser" eller vad det nu var;) Så alla domare tycker ju väldigt olika. Vi har iallafall ALDRIG fått något negativt om hennes rörelser, alltid stått positivt om dom.. Men, någon gång ska väl vara första.

Här är kritiken iallafall


Trevlig temperament. 2 år, fem tik, huv m. outfyllt nosparti
lite runda ögon, brett ans. öron, bra hals och rygg. bra bröstkorg, bra benstomme, lågställd helhet,
tillr vinkel fram, bra bak, rör sig m. dåligt frånskjuts energi (?), mkt lös i fronten.

Av Sanni - 25 februari 2010 19:36

Shit.. På lördag är det utställning, nu börjar nervositeten komma.. Blir alltid sååå sjukt nervös och det brukar inte gå över förrän efter jag sprungit i ringen. Vi har nummer 173 tror jag.. Eller var det 175? Äsch, kommer inte ihåg.. Men det lär inte bli förrän 11-12 innan det är dags för oss iallafall skulle jag gissa på. Men ska vara där vid 9, för då börjar det i ringarna.

Blä, varför anmälde jag oss för? Jag vet ju hur nervös jag blir, men bra träning är det ju.


Idag har jag varit ut till Birsta en sväng med Niclas, det var roligt, dock köpte jag ingenting, jag som hade tänkt att göra det. Men det är typiskt mig. Åker dit, men handlar inte ett piss, haha..

Träffade brorsan och hans sambo med, det var roligt:) Måste dit och hälsa på dom något, var ett tag sedan..

Av Sanni - 23 februari 2010 21:16

Ja i fredags då så for jag till Sollefteå med Dizzy för att hälsa på Johanna & Angelica. Jag har förresten inte betalt ett öre för min resa dit och tillbaka, för när jag for dit så fick alla åka gratis på bussen, för dom kunde inte ta emot betalning och på fredagkväll ringer min kusin och frågar ifall jag ska åka med dom till sundsvall på söndag då dom varit i sollefteå på söndagen, så snacka om tur:)


Iallafall så kom jag till sollefteå strax efter 12 och då blev vi hämtade av Angelica & hennes pappa för att åka till Långsele till Johanna..

Vi har spelat väldigt mycket Mario Party 8 och andra spel och vi har kollat på filmer, gått till affären, latat oss och ätit en massa onyttigt, sådant som händer när man träffas;)
HUr roligt som helst har vi haft det och jag längtar redan tillbaka.. Tack för en underbar helg tjejer!


På söndagen fick jag även hälsa på mina underbara kusinbarn, dom växer som tokar dom småtjejerna:)
Efter det så for jag till Niclas och kom hem därifrån idag. Dock hade jag velat varit kvar där mycket längre, men har man 2 hundar som väntar på en hemma så går ju inte det tyvärr. Dom saknar ju mig när jag är borta så..
Kom och tänka på en sak, Johanna & Angelica tyckte att det var väldigt konstigt att jag & Niclas pratar med varandra varje dag, dom blev riktigt förvånade faktiskt. Haha, själv ser jag det som en självklarhet, att prata med han varje dag, älskar ju att höra hans röst:) 
Och fast jag kom hem från Niclas för bara några timmar sedan så saknar jag honom redan, men vi träffas väl snart igen, fast troligen inte förrän i helgen. Han ska med på utställningen på lördag:)


Iallafall efter jag kommit hem så gick jag & syrran ut med hundarna på långpromenad, dock frös båda hundarna om tassarna riktigt mycket och gick mest och haltade, fast sedan när dom fick springa på skoterspåret så blev det genast bättre. Utställningstränade Vilda lite och det gick väl sådär, borde ha börjat tidigare,

nu skulle hon bara bita i kopplet;)


Nu kommer lite bilder från i helgen:)


Ben & Dizzy ligger i soffan och myser

 

Fina Ben.. Och så ser man mig i bakgrunden;)

 

Ben. Och jag som läser någon katalog

 

Angelica leker med Ben.. Som förövrigt inte ens är 4 månader och redan 1 cm högre än Vilda

 

Dizzy ligger och myser med Johanna

 

Ben

   



  

Av Sanni - 18 februari 2010 19:08

Idag har jag varit inne på arbetslivsresurs på möte, inte i grupp som det brukar utan enskilt med min handledare för att prata om hur vi ska göra längre fram.

Vi har ju gruppmöten varje vecka och idag frågade han mig ifall jag tyckte att dom mötena gjorde mig något och ville att jag skulle svara uppriktigt, då sa jag att jag inte tyckte det utan att det mest var onödigt och då sa han att jag slipper dom och det enda jag behöver göra nu är att ringa till honom och berätta hur det går samt komma in någon gång på möte med bara honom. Fatta vad skönt! Härligt.


Imorgon åker jag och Dizzy till sollefteå och spenderar helgen med Johanna & Angelica samt Johannas Grand Danpois valp Ben. Det ska bli så roligt:)


Nu ska jag dock äta lite glass samt läsa min nya bok som kom på posten idag och vänta på att tvätten blir klar så jag kan hänga den.


Vill bara tillägga ett tack till svägerskan Linn för din kommentar i ett av inläggen, den värmde:) Svarade där, men du kanske inte ser, tack iallafall:)

Av Sanni - 17 februari 2010 16:21

Idag så har det blivit hundträning som jag skrev igår.

Började med Vilda och körde ett rejält lydnadspass med henne. Det gick väl rätt bra, en del saker funkar utmärkt medans vissa går inte alls. Läggandet under gång och inkallningen är det inget fel på, det kan hon.
Fotgåendet börjar bli lite bättre, dock när vi gått fot en bit och vi stannar så hamna hon liite för långt borta när hon sätter sig, så det måste jag arbeta på med, men hon börjar bli bättre och bättre att hitta rätt position, så det är jag glad över.

Ställandet har jag märkt att när jag går tillbaka till henne så flyttar hon på sig gärna när jag ställer mig brevid henne, typ ställer sig framför mig eller bara flyttar på sig väldigt snett. Så började träna henne att stå stilla innan hon fick godis osv och gick omkring runt henne medan hon stod osv, så får nog köra så lite innan vi fortsätter med det.


Med Dizzy blev det ingen dragträning utan vi körde på lite allt möjligt, söka godis i snön, konster, lite lydnad och så. Hon tyckte det var skitroligt, hon var verkligen på hugget och gjorde allt jag bad om, hon är för underbar den hunden:)


Efter maten ska vi fara till min mormor och hälsa på och då får hundarna följa med, det gör dom alltid:)

Av Sanni - 17 februari 2010 01:59

Sitter här och klockan är 02:00.. Brukar aldrig vara vaken såhär länge, eller händer ibland, men inte ofta, satt och pratade med en gammal msn vän som jag inte pratat med på evighter, så det var ju jätteroligt, hon har också hund. En flatte:)


Iallafall så sitter jag och funderar på att gå och lägga mig snart så man orkar upp i någorlunda tid imorgon, det kan ju vara bra kanske. Orkar ändå inte sitta här nå mer. Längtar efter sängen och att ligga där och lyssna på The Baseballs på Mp3 innan man somnar.. Mys..


Jag har tänkt på en sak, det är rätt så många som frågar mig om råd när dom har problem med sina hundar, eller ifall dom vill ha hjälp med träning osv.. Ja, vad som helst inom hund faktiskt och blir faktiskt riktigt smickrad över att dom frågar mig.  Och då kan vi prata om folk som haft hund längre än mig, så det är lite roligt:)

Kanske man ska satsa på att bli instruktör ;-) Hehe, njaa, lite dyrt kanske. Men fan vad roligt det skulle vara.


En annan rolig sak är att jag har lyckats gått ner ytterligare 4 kg på några veckors tid, så det är jag glad över.. Nu är det bara ca 10-13 kg till som ska bort, sedan är  jag nöjd:) Kanske om jag anstränger mig riktigt noga så kanske jag är klar till sommaren? Eller någon gång under sommaren? Det skulle vara härligt! Att gå i linnen och kjol utan att oroa sig.. mm..

Av Sanni - 16 februari 2010 23:43

Kom hem för några timmar sedan ifrån Niclas efter att ha varit där sedan söndag kväll. Blivit en hel del mario spelande, det är superroligt!!

Nu är jag hemma med hundarna igen och jag har myst framför en film och under halva filmen hade jag världens mys Dizzy i mitt knä och Vilda vid min andra sida, det var riktigt härligt, mina hundar är för underbara:)


Ska plocka fram lite skinka ifrån julas som jag fryst ner i små bitar som jag ska använda under träningen imorgon med hundarna. Tänkte ta ett ordentligt lydnadspass med Vilda och antagligen blir det dragträning med Dizzy och så ska jag dessutom borsta Vilda och klippa lite tassar och så inför utställningen nästa helg. Längtar lite, även om jag kommer vara sjukt nervös som vanligt. haha. Men det är faktiskt roligt att ställa ut, det trodde jag aldrig faktiskt att jag skulle tycka när jag skaffade Vilda, utan tänkte bara ställa ut så hon fick sin 1:a, men vad man kan ändra sig ;)


Till helgen ska jag fara till Långsele och hälsa på Johanna och hennes Grandis valp Ben. Ska bli så sjukt roligt att träffa dom och Angelica kommer också dit! Så roligt ska det bli, var längesedan man var med dom..
Men den stora frågan är ifall någon av hundarna ska med, och isådanafall vem? Det är det värsta när jag ska fara någonstans, att välja vilken man ska ta med..
Jag VET att det är lättare att ta med Vilda, för hon är så, jag vet inte.. Det är bara enkelt, hon krånglar inte och hon tycker om andra hundar, jag kan ha henne lös osv..
Men jag får sjukt dåligt samvete ifall jag lämnar Dizzy, eftersom hon liksom bodde här först och hon känner ju Johanna & Angelica bättre och älskar dom, men hon kan vara ibland lite bitchig mot andra hundar, alltså typ skälla på dom osv och så kan hon krångla rätt mkt, men då är det ju bra träning för henne..
Blää, jag vet inte..

Hatar som sagt att lämna.. undra vem det var som följde med sist.. jag kommer inte ihåg..


Av Sanni - 13 februari 2010 15:49

Är precis inkommen från en promenad tillsammans med Niclas & hundarna. Riktigt härligt väder ute med sol, men är lite småfrusen just nu och inte blir det bättre av att det just nu bara är 17 grader inne. Men eldning på G så snart blir det varmt igen, hoppas jag.


I onsdags så köpte jag & Niclas New Super Mario Bros till Wii och det har blivit mycket sådant spelande sedan dess kan jag säga. Riktigt roligt är det, älskar att spela Mario och det är roligt att dom tagit tillbaka lite grejjer från dom andra mario spelen. Var verkligen värt pengarna även om vi snart har spelat ut det.

Imorse spelade jag dock med mamma en sväng, roligt:)


Idag händer det inte så mkt. Tänkte träna Vilda lite i lydnad, lite positionsträning och så. Men det blir efter maten det.


På måndag ska vi åka och kastrera Kirre, våran hankatt. Vi har tänkt och gjort det sedan i somras, men det har inte blivit av. Men i torsdag ringde jag och beställde tid så nu äntligen bli dags.. Skönt!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards