sannidizzy

Alla inlägg under februari 2010

Av Sanni - 12 februari 2010 17:37

Fick ett mail igårkväll av Vildas uppfödare, hon har valt en hane nu till Vilda som ska paras vid nästa löp. Jag blev så glad när jag såg mailet även om det är ett bra tag kvar och fast det är inte jag som kommer vara med valparna varje dag, men jag ser framemot det iallafall, jag tror att Vilda kommer vara en underbar mamma!

Om ni är nyfikna så gå in http://www.mironik.anyware.nu och kika under planerade kullar.

Av Sanni - 8 februari 2010 20:34

Idag hände det en rätt så lustig grej.
Jag var hemma och gick ner till bussen eftersom jag skulle åka in till stan och träffa Niclas och när jag går neröver så ser jag att det står någon med en hund vid busstationen och det såg precis ut som en trefärgad collie och ju längre fram jag kommer så inser jag ju att detta var fallet.
Kommer fram dit och tanten som har collien började prata med mig medans hunden gick fram och hälsade på mig. Såg genast att han fortfarande var valpig och det visade sig att han var 9 månader och hur fin som helst.
Men inte nog med det, tanten bor här, i samma by som mig och har gjort det hela sitt liv och hon har dessutom haft en annan collie innan denna och jag har aldrig ens sett dom!! Nu snackar vi om ett avstånd på ca 2 km... Vilket är ingenting. Men dom bor väldigt långt in från vägen och där går jag ju aldrig, så det kan ju vara därför.

Hon blev iallafall väldigt förvånad när jag berättade att jag också hade en trefärgad collie fast tik.
Alltså, vilket roligt sammanträffande och vi stod där och pratade ända tills min buss kom och någon dag så ska jag gå ner till henne med Vilda så hundarna får leka med varandra. Grymt roligt och väldigt lustigt:)

Av Sanni - 5 februari 2010 17:23

Jag hoppas innerligt att jag är på bättringsvägen nu, trots att jag spydde igårkväll, men misstänker att jag hade tvingat i mig själv att äta för mycket. Men idag känner jag mig rätt frisk och jag har varit ut med hundarna en massa gånger. UNderbart!

Hundarna försvinner nästan i snön, t.om Dizzy med sina långa ben och sina 67 cm i mankhöjd måste HOPPA för att ta sig fram, haha värsta gulligt:)

Sitter i min säng och skriver nu. Med Dizzy halvt liggandes uppe i mitt knä sovandes och Vilda på min andra sida med sitt huvud på mina kuddar och där ligger hon och småsnarkar, låter värsta mysigt:)
Åh vad jag älskar mina hundar!


Av Sanni - 4 februari 2010 13:25

Ja, inte nog med att jag har varit förkyld i snart en vecka så drabbades jag även tisdag natt av magsjuka.. Så det enda jag har gjort är legat i sängen/soffan och druckit vatten, juice och cola..
Idag mår jag lite bättre, men har istället en massa huvudvärk och sjukt ont i magen..


Tycker synd om hundarna. Igår gick dom flera gånger och bara stod och stirrade på mig.. Dom ville väl att någonting skulle hända.. Dom måste vara rejält uttråkade..
Jag med för den delen..

Av Sanni - 2 februari 2010 15:47

Funderar ibland på ifall jag ska skapa en egen blogg för mig, och bara ha denna för hundarna där jag skriver om träning osv.. Men vet inte riktigt. Kanske blir jobbigt att ha 2, men skulle ändå vara bra istället för att blanda ihop allt hela tiden.. Får väl se hur det blir:)


Fortfarande grymt förkyld och dessutom har jag lyckats smitta ner Niclas. Han mår typ som mig nu han, stackarn.. Men man ska väl dela allt?;)

Av Sanni - 1 februari 2010 12:38

Blä, sitter här och är förkyld för andra gången på 1½ månad. Drygt som tusan. Denna gång är det halsen som mest lider. Min röst låter helt förstörd. Förhoppningsvist så går det snart över..


Tänkte försöka mig på lite hundträning ikväll. Inomhus då.. Lite linförighet med Vilda och nå sökövningar med Dizzy.. Det blir nog bra det.

Måste börja träna inför utställningen med Vilda också.. Så det inte blir som sist, en massa bitandes i mattes ben, haha. Lär ju ha sett snyggt ut när vi sprang i ringen tillsammans med dom andra hundarna som trippade så fint bredvid sina ägare:p


Det är -24 ute och snön bara faller. Rätt mysigt, men räcker det inte med snö nu?

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards