sannidizzy

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Känsla

Av Sanni - 6 mars 2011 19:23

Jag hatar den där ständiga känslan jag har, som säger att jag är så jävla värdelös när det gäller hundträning.. Det känns skit helt enkelt.
Man hör hur folk från höger och vänster  som man känner som hela tiden presterar i lydnad och alla möjliga tävlingar..
Men jag då? Jag har en toppen collie som skulle kunna gå hur långt som helst, vad gör jag åt det? Nästan ingenting känns det som. Hon fyller snart 3 och vi har endast tävlat 1 gång.. 1 gång.. Det är fan skandal..... 

 
 
Julia

Julia

7 mars 2011 00:22

Det är inte skandal på något sätt, Vilda är fortfarande ung och ni har hela livet framför er att tävla och syssla med sådant!

Finns det ingen instruktör ni skulle kunna träna för regelbundet där uppe? Som en spark i baken?

http://bozo.webb.se

Sanni

7 mars 2011 20:58

Jag vet, Vilda är ung!
Men man får fortfarande den känslan att man är dålig på allt det där!!
Känns som alla är på G förutom en själv..

Jag vet faktiskt inte, det finns faktiskt ingen i närheten som jag känner "wow, den är bra".. Men värt att kolla runt kanske!

 
Carina

Carina

7 mars 2011 20:54

Inte är du värdelös !!
Man måste ju känna för att träna också :)

Jag är verkligen skitdålig just nu på att hitta struktur, få till träning överhuvudtaget och vara en rolig tränare.
Och jag vet att det beror på att jag är arbetslös, inte har någon struktur och känner mig kass.
Det kommer och går i perioder.
Känn ingen press för att ni tävlat en gång.
Det kommer att bli mycket mer :)
Hitta på nåt annat, gå kurser, var med folk du gillar, få lite energi och allt eftersom kanske du kan göra upp ett schema över lite hundträning :)
Hang in there !
Vi tror på er !

http://www.carinapn.se

Sanni

7 mars 2011 21:01

Tack Carina!!
Känns bra att ha någon som tror på en..

Och ja, du har nog rätt. En kurs kanske skulle vara bra! Fast om Vilda är dräktig får ju det vänta till sommaren :)
Tack för dina tips!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards