sannidizzy

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Sanni - 4 januari 2009 15:40

Huva, vad det är kallt ute. Idag kommer det inte bli nå långa promenader, när jag har varit ut med vovvarna så har Dizzy frusit så mycket om tassarna så hon haltade hela vägen, kan ju inte vara särskilt roligt eller särskilt skönt.
Kom just in från en extemt kort 20 min promenad och bara på den korta stunden så höll jag på frysa ihjäl (nästan)... Mina lår, jag kände dom inte ens. NJa, får nog ta på mig varmare kläder senare.
Vilda däremot, den lurviga vovven, hon frös inte hon. Och nä, hon ville inte alls in. Hon ville vara ut längre, hon LA sig t.om i snön. Knäppa hund.


Som sagt, korta promenader blir det idag och istället så ska jag fortsätta att försöka lära in dom där trixen som jag började med för någon dag sedan. Undra egentligen hur lång tid det kommer att ta för Vilda att förstå "skäms". Vi har ju hållit på ett tag nu. För Dizzy så tog det typ 10-15 min tills jag kunde säga skäms, utan hjälp av tejp eller något annat, utan jag behövde bara säga skäms så gjorde hon det.
Haha, kan ju säga att jag har hållt på MYCKET längre med Vilda, hon har inte riktigt fattat än, hehe.

Ja, kan ju säga att jag är väldigt bortskämd på det viset med Dizzy. Hon är äckligt lättlärd... Min smarta "lilla" vovve

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards