sannidizzy

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Sanni - 7 januari 2009 11:31

Imorse var det till att jag skulle kliva upp morse. Skulle nämligen vara hos tandläkaren 09:10 för att fixa en tand jag haft problem med ett tag. Egentligen skulle jag kliva upp halv 7 för att duscha så mitt hår hinner torka (tar aslång tid) men jag orkade inte kliva upp då och vaknade istället strax efter 8 och fick panik. jag fick åka till tandläkaren med blött hår.
Men det gick bra och tandläkaren var så snäll. Jag ska ju egentligen börja betala nä jag åker dit nu, fyller ju 20 iår.. Grrr. Men jag slapp:P Haha. Hon sa att vi kunde säga att vi bestämt den tiden förra året. Gulligt av henne. Verkligen. Tur! Har haft henne som tandläkare sedan lit liten:)


Tror att Dizzy börjat löpa. Hittade blod is sängen imorse där hon brukar ligga. Alltså som en boll upp bland kuddarna med mig. Det är hennes nya ställe att sova på eftersom vilda har beslagtagit Dizzys plats i sängen som hon haft ända sedan hon kom hit. Vilda hinner alltid hoppa upp i fotändan innan Dizzy. Knappt jag hinner lägga mig innan Vilda är där.
Men då har Dizzy kommit på att det är ÄNNU bättre uppe hos mig. Det är jävligt mysigt att vakna mitt i natten och så har man världens gosigaste hund bredvid sig. hur mysigt som helst och varmt och skönt blir det. Och så får ju hon bli kliad med ifall jag vaknar på natten, det får ju inte hunden som ligger i fotändan.


Igårkväll blev jag chockad! Dizzy låg i soffan mellan mig och mamma med huvudet i mitt knä och så hoppas Rosa (katt) upp på bordet och då börjar Dizzy att morra!!!!!! Åt katten!!! Vad fan. dom enda gångerna hon morrar åt dom är ifall dom ska käka ur hennes matskål samtidigt som henne. Men inte annars. Fattar inte, katterna brukar ju fan kunna gå vart som helst utan Dizzy bryr sig, vart hon än ligger, den där hunden gör mig ofta förvånad. Kanske det är i samband med löpet kanske. Hon kanske börjar bli en surkärring då.
Ja, hon fick iallafall inte ligga kvar i soffan såklart efter detta. Utan jag sa åt henne och körde ner henne. då blev Vilda glad för då blev det plats ledig i soffan:) så då hoppade hon upp i stället.


Jag har fortfarande inte börjat med att lära Dizzy stänga diskmaskinen, det blev inte av igår. Men idag blir det det:) Vilda ska få fortsatt skämsträning.

Nej, hon har fortfarande inte lärt sig det, lite trög tror jag:P Närå. Dizzy är bara ovanligt snabblärd, så är det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards