sannidizzy

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Sanni - 15 januari 2009 18:01

Idag så har jag börjat med apporten med Vilda, påbörjade en gång i somras, men sedan blev det inte av något mer. Vet inte varför.

Men med tanke på att vårat fotgående träning verkligen inte går framåt utan bara står still så kan jag lika gärna börja träna in annat.

Började imorse, hade klicker, apportbock och lite köttbullar.
Klickade först när hon nosade på den och utökade, vi kom till att hon kunde ta den i munnen. Gick förvånatsvärt fort, hon kanske inte är så trög trots allt:P Nä, hon är inte trög. Hon är bara inte lika lättlärd som Dizzy och det är väl ingen hund. hehe.


Iallafall så for vi in till stan för att leta efter en kofta. Fast först så skulle mamma och lill syrran på möte så då tog jag Vilda med mig för lite miljöträning. Hon var så duktigt så:) Och så otroligt glad. Under hela miljöträningen (60 min) så gick hon där och viftade på svansen, t.om när vi var i parkeringshuset där hon inte är så förtjust i att vara!! Det går framåt, verkligen. Sedan började sökandes efter en kofta och jag hittade en i den första affären vi gick på! Och isöndags gick jag i massa och hittade inte någon. Så vi blev klar ganska fort.


Sedan skulle vi fara på arken, jag tänkte använda mitt presentkort jag fick i julklapp. Den var ju meningen till sele, men dom hade inte fått in dom en, trots beställningen gjorde dom i somrar.
Så jag orkade inte vänta och tänkte köpa halsband istället. Men inte fan hade dom det heller. Jag hade tänkt välja mellan 3 stycken, visst fan fanns dom, men ingen fanns i Vildas storlek, alla dom var slut. SUCK. Kan dom inte ta in bättre. Inte många halsband hade odm att välja mellan heller och väldigt få koppel. Tänkte köpa koppel istället då, men jag vill inte ha knallrosa koppel med massa mönster, fel att ha neutralla. Och läderkopplena var för korta tyckte jag.
Nä, får åka på djurmagazinet när jag får pengar. Där har dom flera hyller av halsband och en hel lång vägg med koppel. Mycket bättre.


Dizzy gumman blev superglad när vi kom hem. Först hälsade hon på mig och sedan sprang hon omkring och letade efter Vilda som fortfarande satt kvar i bilen och när jag öppnade luckan blev Dizzy jätteglad, lill tjejen hade saknat Vilda med, min älskade Dizzy gumma:) Hon är underbar..


Imorron är begravningen:(
Hundarna blir helt ensam hemma. Undra hur Vilda kommer vara, hon har aldrig varit helt ensam. Men tror inte att hon bryr sig..


*********************

http://www.freewebs.com/sannidizzy


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards