sannidizzy

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Arken ringde

Av Sanni - 24 januari 2009 11:01

Yes, imorse ringde dom från Arken, dom har ÄNTLIGEN fått in nya selar, så nu kan jag äntligen köpa en åt Vilda:) Yeah!
Fast inte för att vi kan spåra än, haha, för mycket snö för det, men vill ha den nu iallafall! Så vi kanske åker senare. Hoppas jag..


det blev en jättekort morgonpromenad. Vi mötte en liten hund som började skälla på henne och Dizzy gjorde det gamla vanliga. Slängde sig ut i kopplet och började tokskälla. Vilket snart resulterade i att Vilda började skälla med:( Och Vilda lyckades krypa ut kopplet, men ifall jag säger åt henne att stanna så gör hon det.
i 2½ år brydde sig Dizzy inte om småhundarna som skällde på henne. 2½ jävla år. Men nu är hon som förbytt. Varenda gång så reser hon ragg och börjar skälla som en tok på dom och försöker ta sig fram.
Nu på morgonen försökte jag få henne att sluta i några minuter (småhundsägaren stod kvar och försökte få tyst på sin hund tror jag) Så fort jag släppte tage om henne så började hon igen...
En sak är säkert, jag kan inte ta ut Dizzy & Vilda samtidigt nå mer på promenad. Nu får det bli seperata, enbart.

Här kommer en video på min älskade Dizzy (trots hennes dumheteter). vi tränade lite igår och min syrra filmade. Ignorera hur jag låter, det krävs det för att ens få henne vara intresserad, som ni kommer märka så kommer snön vara lite roligare och kanske ska man kika åt ett annat håll eller inte göra som matte sa:)

Enjoy!



 
 
Eva å Kira / Tess

Eva å Kira / Tess

24 januari 2009 16:13

Men haalllllllååååååå!! bruden!!! va gnäller du om *asg* hon é ju SUPERDUKTIG!!! gu va mkt hon KAN.... jättekul å se!
Att hon börjat göra utfall tror jag har med att hon på nåt sätt vill hävda sej å vakta lillfisen.... tycker du ska ta en heldag ute bland mkt hundar å bara va passiv... inte göra nåt utan bara så hon får se de att de lönar sej inte att göra utfall... Tess har sånna ideér för sej ibland med, när hon inte fått vara med på klubben å träffat hundar på ett tag...

Kramiz

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Maj

Maj

24 januari 2009 21:50

SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT BRA! :P

http://majjohansson.blogg.se/towa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards