sannidizzy

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Vi är hemma!

Av Sanni - 29 januari 2009 23:20

Ja, nu så är jag och hundarna hemma:)

På onsdagen så skulle Lisa ha någon som kom hem till henne för möte typ. Så jag tänkte att jag kunde ta alla 3 hundarna på promenad under tiden. Då var det ju mina 2 flickor och Lisas leonberger Gåva. Tänkte att det kan ju bli intressant att se hur det går (ifall man någon gång vill ha en till läääääängre fram) och kan säga att det gick förvånantsvärt bra! Ingen av hundarna drog och det blev jag förvånad över då jag har 2 proffsdragare (syftar mest på den stora svarta då jag inte känner av lillans dragandes)
Gåva gick jättefint på min vänstra sida och dom där svarta gick längre fram. Kan säga att vi fick många blickar efter oss, många tittade och såg förvånade ut, antagligen över antalet och alla som for förbi med bilar glodde som fan med. Det var en som frågade "Har du en kennel eller?" och sedan så skrattade han.. konstig humor...


Var väl ute med dom i 35 minuter, sedan var Lisa klar. Så då gick vi hem till henne och sedan så gick vi ut allesammans för att gå iväg och handla...
Sedan blev det väl några promenader till och på kvällen blev det 2 animerade filmer och chips, dricka och dipp. Gott, evogheter sedan jag åt sånt.
Sedan skulle vi ut på sista rastningen, som skulle bli kort.. Haha jo tjena. Vi gick ut 12 på kvällen/natten och kom in 02:00. hehe 2 timmar blev vi ute. Sedan var vi vaken till typ 4 innan vi somnade.


Sedan idag har vi promenerat mera. Vi var ute i ungefär 3 timmar. Först fick dom springa lös, sedan gick vi stan tillsammans med dom. Och även in på Arken där jag var tvungen att köpa en sån där nöffande gris då Vilda förälskade sig i Gåvas sån. Fast den kostade 100 kr så köpte jag den. Hon är så gullig och ska bära på den och biter samtidigt så den låter:)
Iallafall så var vi ute i 3 timmar och jag tror jag har den envisaste hunden på denna planet! På dom 3 timmarna så kämpade jag i drygt 2,5 timmar med att få Dizzy att inte dra och gå på min vänstra sida. Det hjälper att vara envis för den sista halvtimmen så gick hon fint och lugnt bredvid mig...

Tokiga hund.


IDAG HAR JAG FÅTT PENGAR! jippie:) äntligen! Har fått för Dizzys sele som jag sålde (300 kr) och 1600 kr från försäkringskassan. Och det är bara för en halvmånad, tänk så mycket jag får för en hel månad:)
Först och främst ska jag betala Tomas pengar som jag är skyldig och pappa för bensin och mamma. Sedan ska jag köpa en sele åt Dizzy och andra saker.
Sedan ska jag spara. Ska i mars röngta Vildas höfter och armbågar, så det måste jag ju spara till. Ska ringa och boka tid imorron tror jag.


Ja just ja, glömde berätta.
När vi väl kom hem och varit hemma i ungefär 1 timma så upptäcker jag att min plånbok är borta, tror ni inte att jag glömt den hos Lisa. Höll på smälla av. Men min gulliga pappa skjutsade mig och hämtade den! Trots att jag inte bad han:) Han sa, "nu far vi". Och det är ju trots allt 8 mil dit men det struntade han i. Gulligt av honom.


Nä, nu är det dags för att sova.. Är riktigt trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards