sannidizzy

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Sanni - 10 november 2008 19:24

For in till stan för miljöträning med Vilda. Vi gick på clasohlson bron (långa gallertrappor, sedan kommer man upp på en träbro och sedan gallertrappor ner) parkeringshus, betong golv, klinker(?) golv, bland bilar, satt på busstationen, gick mitt bland folkmassan och var i djuraffäffären.

Jag tycker att hon är jätteduktig. Hon är duktig för att vara en liten lanthund som är van vid sitt lugna och trygga hemma. Det gick bra att gå på Clas Ohlson bron, hon gick sakta och slängde sig i backen när hon kom upp på träbron, men sedan gick hon fint och var så duktigt.
Parkeringshuset gick sådär, vi testade att gå mellan bilarna, det var inte så roligt, men efter ett tag följde hon frivilligt med. Busstationen gick bra med, vi satt där ett tag och tittade på alla bussar som for förbi, tränade henne lite en snabbis med på kontakt och hon skötte sig underbart.
Bland folket gick bra det med, och hon ville så gärna hälsa på alla som gick förbi, jag är glad att hon är så social av sig:)
Sedan var det en collie människa som hälsade på henne, och hon gillade Vilda skarpt, hennes sätt att vara, glad man blir då:)
Medans jag stod och väntade på mamma på parkeringen så tog jag ett lydnadspass med Vilda och hon var så dukigt, höll fin kontakt och var riktigt koncentrerad, hon brydde sig inte om människorna som tittade eller bilarna som kom.

När mamma väl kom så ville jag fara till djuraffären för att leta efter nytt koppel åt Vilda, såklart så hittade jag inget, dom har dåligt med koppel överallt, inget som jag gillar. Dom enda kopplena som jag gillat har jag alltid hittat på ICA :P Haha.

Men eftersom vi inte hittade något så köpte mamma istället spårsnitslar och levergodis och jag köpte lite hundkex.
Nu slipper jag använda mina lila/rosa bajspåsar att knyta fast där spåret börjar och slutar och slipper att gubbar snor dom:P Haha.

När vi kom hem igen så fick Dizzy komma ut på en promenad...
Och lite lydnadsträning, hon var superduktig:D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards