sannidizzy

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Sanni - 9 november 2008 20:33

Idag har hundarna haft tråkigt, mina små stackare.

Jag har haft fullt upp, varit med pappa och handlat, lagat mat, hjälpt pappa med datorkunskapen och fixat tosca tårta. Så hundarna har tyvärr inte fått så mycket idag. Annars när det blir såhär, brukar dom få gå ut och springa på lägdan på baksidan, men det går inte längre, för igår var dumma traktorn där och förstörde så nu är det leråker istället:(


Insåg just att det är snart ca: 1 år sedan jag blev intresserad av collien. Innan så var det flatcoated och aussie, men så blev det collien, som jag inte hade haft en tanke på.
Allt bara för en film jag såg:P Eller jag blev inte intresserad av collien bara för att jag såg den senaste Lassie filmen, utan det var mer som att jag då reagerade på hur fina dom var, så jag började bara läsa om dom för skojj skull (hade inga planer alls på ha en sådan) och sedan när jag började läsa insåg jag att collien skulle passa som handen i hansken för mig! Jag blev själv förvånad, men allt lät perfekt. Och sedan satt jag som klistrad framför datorn i flera dar och läste allt jag kom över om collien och kollade igenom VARENDA uppfödare på sck:s hemsida samt skrev upp dom som avlade på det jag var ute efter. Undra hur många timmar jag spenderade framför datorn egentligen.
Och jag var ENDAST intresserad av blue merle eller sobel, faktiskt. Men så hittade jag den uppfödaren som kändes helt perfekt och som jag tog kontakt med. Dock så var det trefärgad som valparna skulle bli, men jag brydde mig inte längre, då allt lät perfekt, och hur det kan gå, nu tycker jag att trefärgad är den vackraste färgen och sobel vill jag absolut inte ha:P
Haha, och hur rätt det blev. Vilda som är så underbar och jag är så nöjd med henne. Och nu har jag henne, Vilda som snart blir 8 månader:)
Hur det kan bli, jag som inte tänkte ha någon valp än på något år, men tiden var ju perfekt med så!



Av Sanni - 9 november 2008 13:18

Jag gick på moln hela dagen igår då Vilda var så underbart duktigt på ingångar och fotgåendet, idag är molnet bort, för idag ahar hon slarvat rejält, hon har trott att det bara räcker med att sätta sig nära matte och titta upp på en för att hon ska få godis... Tokstolla. Och ibland så satte hon sig inte heller utan hon slängde sig ner på backen istället...

Bara att arbeta på:)

Dizzy har börjat att inte alls lyssna på mig när vi är ute. Ibland total ignorerar hon mig och bara sticker. Så nu blir det koppel igen:( För det slutar alltid med att jag måste skälla på henne och gå in igen, tråkigt tråkigt.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards