sannidizzy

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Sanni - 23 november 2008 21:49

Vilda var jättenära att bli parad:S Var ute med hundarna, Dizzy lös och Vilda i koppel, och så kommer hanhunden, Dizzy efter honom och Vilda kryper ur kopplet och sprang efter, detta var första gången hon någonsin stuckit ifrån mig. Jag spran med världens fart efter dom, efter 500 meter kanske så får jag syn på dom, ser att dom håller på nosar på varandra och så hoppar han upp på henne och hinner jucka bara några sekunder innan jag är så nära att mina skrik fungerade och han skyndar sig iväg. JAg sprang fram till Vilda och nästan slänger mig över henne och sitter där i snön och håller fast henne hårt samtidigt som jag försöker få in Dizzy, hanhunden är fortfarande i närheten och jag hade ingen aning om hur jag skulle ta mig hem, kopplet hade jag tappat hemma. Jag skulle aldrig orka bära Vilda dom där 500 meterna. Så jag började försöka locka till mig hanhunden, det tog kanske 5 minuter sedan så fick jag tag i hans sele och kunde släppa Vilda, sedan fick jag hålla honom hårt i selen och gå hem med honom till oss med mina hundar lösa springandes efter. Väl hemma så fick Dizzy & Vilda gå in medans jag kopplade hanen. MIn syrra följde med mig för att lämna av honom. Dom bodde kanske 1 km bort.

Påväg dit till dom så tänkte jag på allt jag kunde säga, men tror ni att jag kunde säga det? Nope, istället var jag jättetrevlig och log jättemycket, men dom log ju när vi kom och var glada och trevliga själv (ungt par) så jag kunde inget annat. Men dom bad om ursäkt och sa att dom skulle verkligen ha honom kopplad. Får se hur länge dom håller det, sist höll dom det i 12 timmar...

Av Sanni - 23 november 2008 12:04

Schäfer hanen är här om dagarna.
Han var även här inatt, jag skulle gå ut med hundarna och tog dom båda lös eftersom klockan var efter 12. Inte förväntar jag mig att det ska vara en lös hund på våran gård då, men såklart var han här och min kära Dizzy tyckte att det var mycket roligare hos honom, så hon stack efter, jag fick mest panik över att få tag på Vilda, men jag behövde inte oroa mig, för hon försökte inte ens gå fram till hanhunden, hon stannade och tittade på mig när jag ropade hennes namn och när jag kom fram till henne blev hon jätteglad, jag bar in henne, för jag ville inte riskera att hon kanske fick för sig med, och tusan vad tung hon har blivit!! Var hon inte just min lilla 4 kg valp?

Iallafall, Dizzy. Ja, vi hittade inte henne någonstans. Jag ropade och ropade, men ingen Dizzy. Så kommer min brorsa hem, han hade varit med några kompisar, och i sin jackficka hade han några små miniraketer och tänder än så den smäller, tror ni inte att Dizzy kommer hem direkt då, då ville hon in och så skynade hon sig in och la sig på rummet och tvättade tassarna...

Det slog mig för ett tag sedan att Vilda kanske inte började löpa i onsdags förra veckan, utan hon kanske hade börjat ännu tidigare. För hon är så duktig och tvättar och så har hon så mycket päls och om det inte vore så att hon låg på rygg hade jag inget märkt ens nu. Så hon kanske redan löpt ett tag.. Ska hålla koll på när hon slutar iallafall...


Slänger in en bild på Dizzy som valp:)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards