sannidizzy

Alla inlägg den 28 november 2008

Av Sanni - 28 november 2008 13:41

Igårkväll på promenaden så stressade Dizzy upp sig själv för lilla minsta, så fort jag berömde henne eller Vilda så blev Dizzy stressig och började bita i kopplet och så. Hon bet nästan mig med, hon började bita i kopplet och sprang ut på vägen och så hör jag att det kommer en bil så jag tar tag i halsbandet och drar in henne, då var hon påväg att bita mig och fick typ panik (!). Och en gång när det kom en timmerbil så var hon påväg att skynda sig fram till den när den åkte förbi så jag fick hålla emot, inte blev saken lättare när jag hade en viss Vilda som försökte ha dragkamp med kopplena.

Dizzy blir väldigt lätt uppstressad, det blir hon. Hon kan ibland bli det för lilla minsta. Men igår tror jag det mest beror på att hon kanske har fått för lite aktivering. Vi har inte direkt tränat så mycket den senaste tiden, utan mest gått promenader. Så det var antagligen mitt fel.

Men nu har jag lagt spår åt hundarna som dom ska få ta om 30 minuter.


Jag måste limma Vildas öron. Det högra örat är envist och vill resa sig trots att jag har haft häftmassa och masserat sedan hon var 4 månader.

Så nu ska jag limma. Eller inte idag, utan det blir nog på måndag.

Då får jag antagligen sämskinnet som jag måste använda. En som äger en av Vildas kusiner ska nämligen skicka en bit sämskinn till mig för att hon hade kvar sedan hon limmade Emils öron, så på måndag får jag nog det på posten:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards