sannidizzy

Alla inlägg under oktober 2008

Av Sanni - 1 oktober 2008 11:57

Usch, vilket väder det är idag, regn regn och återigen regn.


Igår hade vi valpkurs, vi tränade på stanna kvar, kontakt, inkallning, ligg, gå slalom mellan pinnar, gå på plankor som låg på backen (ostadigt) och hoppa upp på ett litet litet "bord". Allting funkade riktigt bra!
Vilda fick som vanligt beröm och även jag fick beröm igår:D "Vad duktig du är" sa instruktören åt mig, roligt att höra!


Idag ska jag till brukshundklubben igen, det är skotträning idag så jag ska dit med Vilda och KANSKE jag vågar stanna kvar efter skottet med Dizzy och träna, kanske kanske. Få se ifall det känns bra. Det verkar ju inte direkt vara folkigt där, när man har farit förbi så har det bara varit några ute på plan. Så jag kanske överlever.

Men på sundsvallsbhk så kommer det nytt folk hela tiden, det märkte jag när jag var där på skottträning med Vilda, hela tiden kom det nya bilar:)


Båda hundarna försöker få igång mig, Dizzy stor med framtassarna på stolen bredvid och tittar på mig och viftar på svansen (uppmärksamhet vill hon ha) och Vilda står och håller i en pipleksak samtidigt som hon biter på den och trycker den mot mig, nånting säger mig att dom vill hitta på något:) Men just nu öser det ner med regn, så dom får faktiskt vänta lite. Hehe.


I förrgår fick båda hundarna ett varsitt spår, Dizzys fick min lill syrra lägga ut, och Vildas la jag själv. Vilda förstod inte förräns på slutet av spåret vad det var hon skulle göra. Och Dizzy var riktigt riktigt duktig, min syrra gick väldigt mycket svänger och hit och dit men Dizzy fixade det iallafall:) Duktig vovve.
Vilda fick även träffa 2 hästar. När vi kom fram till dom så tog hon till det grovaste skallet jag någonsin hört komma från henne, min lilla skit hund:) Haha, hon var så söt så.


Nu har hundarna bytt plats, nu står Vilda på stolen och Dizzy har leksaken.. Så jag ska väl ut med dom nu... Lite regn dör man väl inte av:P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards