sannidizzy

Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Sanni - 10 oktober 2008 17:52

Åkte in till stan med Vilda idag för träning...

Iallafall så gick det bra inne i stan. Stängsel är nått som hon inte tycker om har jag märkt, utan hon drar sig alltid bort ifrån ett stängsel ifall vi kommer i närheten av det. Så då satte jag mig på huk med ryggen mot Vilda och började prata med stängslet, haha. TACK GODE GUD att det inte kom folk förbi just då. Men iallafall, när ja satt där så kom Vilda, fram, sedan var det inte lika större problem med det.

Men det bästa ska jag berätta nu:D Vi gick till parkeringshuset som vi var på i söndags med valpkursen, då gick det så skit som det kunde, men INTE idag! Hon var lite låg när vi gick in på golvet men efter ett tag gick det bra:D Och bäst av allt HON GICK UPP FÖR TRAPPEN!!! SJÄLV! INNAN MIG:D Lycklig blev jag, när jag gick ut därifrån gick jag på moln:) Var så lycklig.
OCH hon gick över en trafikerad bro utan några som helst problem, detta har vi aldrig klarat av, jippie!

Innan vi gick in i parkeringshuset så kom det en kvinna fram till mig. Hon sa att hon bara måste få hälsa på Vilda, det visade sig att hon var collieuppfödare, glömde fråga vilken kennel, men jag tror jag redan vet. Iallafall så hälsade hon på henne och Vilda skulle slicka och slicka. Hon sa att hon tyckte hon var väldigt social, en kommentar vi jämt får:) Och sedan började VIlda låta, så som en collie brukar göra då sa hon"Ja, så låter en riktig collie":) Roligt.

Ialla fall så är jag riktigt nöjd med dagen!

Här kommer en film på hur det ser ut när Dizzy & Vilda leker:)


http://www.youtube.com/watch?v=L93g02uqwKI

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards