sannidizzy

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Sanni - 4 oktober 2008 20:43

Vilken otrolig valp jag har:) Hon är så himla duktig min flicka.
Idag hade vi valpkurs i 4 timmar, vi skulle testa på spår, uppletande, kolla när instruktörens hund tog spåret + sök och sitta inne och ha teori om detta och fika.


Iallafall så fick alla lägga ett spår åt sina valpar på ca 50 meter och så skulle dom ligga i ca 40 minuter. Jag hade inga större förhoppningar på Vilda, då hon inte riktigt hade förstått vad spår går ut på, men tror ni inte att min underbara flicka kör ner nosen direkt i backen ända från början och spårar hela vägen till leksaken:O JIPPIE! Vad duktig hon är, är så oerhört stolt över henne, vilken valp.

Sedan körde vi uppletande, det var bra att vi fick göra det, då jag inte riktigt förstått hur man gör, men nu vet jag. Vi gjorde en 25*25 meter ruta och vallade den, sedan så fick valparna köra en och en. Medan jag höll i Vilda så sprang instruktören ut i rutan med Vildas leksak och släppte ner den, sedan så sa jag åt Vilda "Leta" och släppte henne. Hon förstod inte direkt utan hon blev osäker och satte sig ner och kikade på mig, men efter några till steg in i skogen så hittade hon leksaken, då blev det kamp kamp, det är roligt tycker hon.


När jag kom hem igen så fick Dizzy gå ut direkt och så gick vi in i skogen och började med uppletande, det klarade Dizzy av galant, hon är en riktig hejare på både spår och sökning. 3 ggr fick hon köra, sedan var det race i skogen + leta korv som var i träd, på stenar, i gräset. Och så lite lydnad. OCh på lägdan hade det samlats till en stooor vatten"pöl" så gissa vart Dizzy var när hon var fri? Ja just det. I pölen.

hehe.


Imorgon blir det staden med valparna, ska vara där vid 10, får ta bussen in, ingen skjuts hemifrån. Blir bussträning med då:) Kanon!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards