sannidizzy

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Sanni - 15 oktober 2008 20:52

Igår var det sista valpkursen:( Skit tråkigt tycker jag. Vilda var duktigt igår:)
Dom hade gjort upp en bana där man skulle göra olika saker, ett litet hopp, upp på ett bord och lägga sig, gå slalom mellan pinnar, in i liten slags tunnel, sitta och stanna kvar och inkallning och Vilda var väldigt duktig på allt och superfin kontakt höll hon hela tiden med mig, stolt stolt stolt:)
Dom ahde även gjort en liten tipslinga och där hade jag alla rätt, hehe.


Idag får jag och Dizzy faktiskt på onsdagsträningen på klubben för första gången någonsin:P Blev förvånad över hur lite folk det var där. På sundsvalls bk så kom det ju typ nya bilar hela tiden, här stod det max 7 bilar på parkeringen:S Iallafall så tränade jag och Dizzy i drygt 1½ timma, mest på att hålla kontakt med mig trots att det fanns andra hundar (mest schäfrar) i närheten. hon var duktig:) Körde mycket fotgående och läggande under gång, en jävla fart har hon på läggande under gång.

När jag tyckte att det räckte med Dizzy så blev jag oerhört sugen att träna Vilda, så då ringde jag hem och bad dom komma med henne s¨å jag kunde träna en snabbis bara.
Vi tränade på fotgående och ligg. Skitduktig är hon på fotgående. Gick otroligt snyggt! Dock går vi inte så långt än, men det kommer.
Jag måste dock lära mig att inte ha godis i handen hela tiden. hehe. Det är svårt. är van med det. Men måste ju få dom att utföra det jag ber om utan att jag måste ha godis i handen---


Nä, nu ska jag kika på Grey's Anatomy:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards