sannidizzy

Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Sanni - 8 oktober 2008 11:45

Igår var det dags för näst sista valpkursen, tiden har gått fort. Det är roligt att komma iväg och göra något roligt.

Innan vi började så tränade jag Dizzy där, for dit 30 min i förväg bara för att jag skulle hinna. Vi körde en blandning mellan freestyle, lydnad och agility. Roligt roligt.


Hur gick det för Vilda då? Riktigt bra. Igår så började vi med fot. Vilda var duktig, ögonkontakt hade hon hela tiden. Vilda var riktigt duktig, men jag måste lära mig att sluta att kika på henne utan titta rakt fram. Det är svårt, det är det. Men det ska nog gå det med. Förutom fot så var det som vanlig, sitt-stanna kvar, kontakt, ligg och inkallning. Allt funkade galant.


Imorse när jag skulle gå till postlådan så fick Vilda sitta och stanna kvar på gården medan jag gick, och hon klarade det:) Glad jag blev.

Måste köpa häftmassa idag. Det lossnade igår och redan så har högra örat börjat resa på sig, verkar osm jag alltid kommer få ha häftmassa i... Men men.

Idag ska båda hundarna gå träna uppletande och budföring, ska tvinga ut min syrra:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards