sannidizzy

Alla inlägg under mars 2009

Av Sanni - 16 mars 2009 16:18

En liten film

Av Sanni - 15 mars 2009 18:30

Alltså helt sjukt att Vilda faktiskt är 1 år nu. Vad tusan, hon föddes ju just???


Igår så var det riktigt härligt väder så jag, hundarna och syrran gick ut till lägdan och skogen. Riktigt mysigt var det. Förutom delen då Dizzy hittade ett rådjursben som hade klöven, skinn och pälsen kvar. Snacka om att det var äckligt. Hon var inte särskilt villig att lämna ifrån sig det kan jag tala om...


usch, jag fick lite dåligt samvete över att jag käkade för mycket chips igår. Och pepsi max till, fast pepsin gör inget tycker jag. Men det andra. Men vad fan, tycker inte att jag borde ha det. Har ju lyckats skitbra med att gå ner i vikt ju. 10 kg på inte ens 2 månader, det är väl bra. Men mycket mer är det som ska bort:) Men ibland ska man få unna sig, det tycker jag.
Tur att man har hundarna så man får sig promenader och motion.
Igår provade jag en jacka som har suttit lite tajt, men det gjorde den inte nu! Fan vad härligt, samma sak med några tröjor, sitter inte heller tajt. Snacka om roligt!


Såg på melodifestivalen igår, hur tusan kunde hon vinna? Och hur tusan kunde "snälla, snälla" komma 2:a? Vad fan är det med svenska folket???

Bläääää.

Tror jag har bestämt mig för att läsa in det där ämnet på komvux som fattades för djurskötarutbildningen i Skara. Och sedan läsa upp några andra ämnen och sedan om nått år testa att söka. Jag är inte helt säker på att söka ännu, men läsa upp lite ämnen ska jag nog göra.
Jag är även sugen på en annan utbildning. Blä, det är så svårt att veta.


Snart blir det hundpromenad och sedan Supernatural ikväll! 4 säsongen börjar sändas på kanal 5 idag. Jippie!!!

Titta på mina bushundar:)




Av Sanni - 14 mars 2009 10:37

Ett stort grattis till underbar Vilda som idag fyller hela 1 år! Herregud, vart tar tiden vägen!
Måste ju även såklart gratta alla kullsyskona och pappa Jack som även han fyller år idag, fast 9 år.


1 dag


ca 1 månad


2 månader


3 månader


4 månader

 


5 månader

 


6 månader

 


7 månader


 8 månader


9 månader

 


10 månader

 


11 månader

 


12 månader - 1 år!







































Av Sanni - 13 mars 2009 12:01

Jag har ganska mycket att fundera på just nu.

Var på arbetsförmedlingen för möte i onsdags med min handledare. Vi satt och funderar på hur jag skulle göra, va jag ville göra och så visade han mig en massa sommarjobb som jag kunde söka. Har hittills sökt 1, men ska söka alla som finns hade jag tänkt.

Men vi kom in på djurkliniken, han undrade ifall jag skulle vilja jobba med sånt. Självklart, det är något jag är definetivt intresserad av.
MEN, jag skulle behöva gå utbildning, den enda utbildningen som finns inom djursjukvård ligger i SKARA!!!!!! Och det är en 3:e årig utbildning. Och ifall jag skulle vilja gå den så måste jag läsa in biologi B eftersom det fick vi inte läsa på Nordvik, och antagligen så måste jag läsa upp andra ämnen med. En av dom stora frågorna är, skulle jag verkligen orka med allt det där? Det är trots allt 3 år, kommer ju ihåg hur skolless jag var på Nordvik. Hur löser det sig med pengarna? Hundarna? Kommer jag orka? Det är ämnen i utbildningen som jag tyckte var svåra på Nordvik, så då lär dom vara svårare där.
Är jag verkligen beredd att flytta så långt? Jag trivs ju riktigt bra här, det är ju här uppe all min släkt och alla mina vänner bor.
Men det är trots allt min framtid det handlar om, saker och ting kanske skulle bli lättare med den utbildningen. Och det har ALLTID varit en dröm för mig att få jobba med djur, det är något jag har velat ända sedan jag var liten...

Han ville att jag skulle fundera på det tills nästa gång vi har möte, vilket är om 2 veckor!! Hur ska jag hinna bestämma mig?
Om jag bestämmer mig för att göra det, måste jag läsa upp alla ämnen till hösten och sedan försöka komma in på skolan nästa år, eller ännu senare.


Som sagt, jag har mycket att fundera på......

Av Sanni - 11 mars 2009 14:03

Jag måste ju skriva och berätta vilken överraskning jag fick imorse.
Ibland undrar jag vad jag har gjort för att förtjäna en sån underbar människa till vän.

Imorse när jag går och hämtar posten så ligger det ett brunt paket till mig, jag visste att det var från Angelica eftersom hon nämnt det. Det skulle vara en försenad födelsedagspresent.
Iallafall så blev jag totallt överraskad när jag öppnar det. Först så ligger det är brev där och det var absolut det finaste brevet jag någonsin fått, hon hade skrivit så fint och jag var tvungen att läsa om det flera gånger innan jag vad det andra var.
Och i resten låg det hela 1:a säsongen av Supernatural!!! Då har hon köpt den till mig, och dom är ju inte särskilt billiga heller.

Som sagt, vad hár jag gjort för att förtjäna en sån underbar vän.
Och brevet måste jag vara jätterädd om, för det vill jag verkligen inte förlora..


Tack ännu en gång Angelica. Du är ju bara bäst!!!!

Av Sanni - 9 mars 2009 19:54

Har haft en underbar helg med världens bästa vänner. Roligt har vi haft det.
Saknar Nordvik tiden då man fick träffa dom varje dag. Blir inte alls ens i närheten lika ofta, svårt när det är drygt 8-20 mils avstånd. Men hoppas på att vi ska försöka träffa lite oftare, för vi har så roligt när vi väl gör det.
Även fast det gått lång tid så tycker jag inte att det känns så när vi träffas, då är det precis som vi träffas jämt.

Vilda blev helt kär i en Grand Danios kille som Johanna är hundvakt åt. Hon blev mycket liten i närheten av honom, tyvärr fick dom inte busa nå värst, för han har opererat ögat och måste vara rädda om stygnen så dom inte går upp.


Nu är vi iallafall hemma igen. Kom hem igår. Dizzy blev riktigt glada över att se oss :)
Det blev en riktig kort och inte en riktig förkylning. Riktigt tur hade jag.

På onsdagen började jag känna av det, ont i halsen och det tryckte bakom ögonen, torsdagen låg jag mest ner pga feber, halsont och huvudvärk. På fredagen vaknade jag med bara lite halsont men mådde ganska bra, fick dock ont i huvudet på bussen. Och sedan på lör-sön hade jag bara ont i halsen och liiite i huvudet och idag är det nästan helt över. Halsontan håller på att gå över, det bränns bara litegrann. men ingen rinnande näsa, jippie!

Känns riktigt bra. Vilken tur jag hade.


Imorse var det vägdag igen + mätning av midjan. Vägdag är det varje måndag och midjan kollar jag 1 gång i månaden.

Iallafall så är det nu 10 kg jag har tappat:) Och det har försvunnit 8-9 cm runt midjan. Och en massa cm på många andra ställen. Riktigt roligt är det när man ser resultat. Man blir mer sporrad att fortsätta när det är så.

Nu ska jag snart ut på kvällspromenad och sedan vet jag inte riktigt vad det är som händer. Någonting ska man väl hitta på.

Av Sanni - 6 mars 2009 11:09

Idag far jag och Vilda till Sollefteå. Ska äntligen träffa Angelica, Lisa & Johanna! jippie^^

Dizzy får stanna hemma, dyrt att ha 2 hundar på bussen till Sollefteå. Anledningen till varför jag valde Vilda är för att det var Dizzy senast som fick följa med själv utan Vilda, får köra varannan gång så det blir rättvist.
Bussen går om drygt 3 timmar. Innan dess ska jag ha hunnit träna Dizzy lite. så hon iallafall är nöjd idag.


Igår var jag riktigt dåligt. huvudvärk, halsonta,feber m.m Men idag känner jag knappt av det, hoppas det håller i sig!

Höres väl på söndag eller måndag, ciao!

Av Sanni - 3 mars 2009 23:40

Jag har sedan jag kom hem i söndags varit duktig och tränat ordentligt med båda hundarna varje dag (visserligen är det bara 3 dagar men).


(all träning inomhus)
Jag har tränat mycket med Vilda att hon ska hålla sig i rätt position i fotgåendet och sitta rakt bredvid mig och det går faktiskt riktigt bra! Tack vare klickern så gör hon nästan inte ifrån sig nå ljud heller. Hon börjar bli riktigt duktig. Tränar även liggande under gång och det går förvånandesvärt bra! Hon slänger sig ner på backen på ligg och jag kan fortsätta gå framåt, gud vilken duktig vovve.
Jag har även lyckats lära henne 2 nya grejjer, den ena är stänga dörr med nosen och den andra är "under", vilket menas att när jag säger under ska hon ställa sig mellan mina ben, alltså typ under mig. Haha, hon är så söt när hon gör det.

Jag har alltid tränat Vilda innan Dizzy och det funkar super för att få Dizzy taggad. Hon riktigt älskar att arbeta. Svansen bara går lycklig på henne hela tiden och hon är beredd på att göra allt jag ber om. Min duktiga underbara knäppa vovve.
Försöker lära henne att halta, fast med framtassen, och det går framåt:)
Hon är så lättlärd Dizzy så:) Det är riktigt roligt att träna henne.

Blev tyvärr tvungen att skjuta upp Vildas röngten. Har fått en ny tid, men skriver den inte här, vet ju inte ifall Anita (ägare till Vildas pappa) skulle råka läsa och hon vill ju inte veta. haha. Men ni märker väl.


Till helgen blir det Sollefteå. Längtar som en tok.
Det blir Vildas tur att få följa med. Sist vi alla 4 träffades så var det Dizzy som var med, så man ska ju vara lite rättvis. Då blir det Dizzys tur nästa gång. Får ta dom varannan gång.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards