sannidizzy

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Sanni - 21 mars 2009 15:37

Mm, jag älskar våren! Snön smälter, asfalten kommer fram och det är plusgrader! Och så underbart härligt att ta promenader med hundarna... Härligt värre.


Igår så fick Vilda sin vecko borstning. Herregud, den där hunden lossar mycket hår nu. Det bara lossade mer och mer. Dizzy fick bortsning med även fast dt inte behövs, men hon tycker att det är så skönt.
OCh så var det kloklippning och Vilda var verkligen inte på humör. Jag har haft turen att ha 2 hundar som låter mig klippa klorna utan problem, det brukar ta drygt 1 minut för båda hundarna att få klorna klippta. MEn igår var Vilda tjurig, jag skulle inte alls få klippa klorna tyckte hon. Utan hon ryckte undan tassen hela tiden. Så då fick jag vände henne på rygg och ha henne typ i knät och göra så. Det funkade med.

Och imorse fick jag skrapa Vildas hörntänder. Förstår inte, Dizzy behöver jag aldrig göra det på, hon har så vita och fina tänder, inga problem alls, men Vildas tänder har jag fått skrapa sedan valp... Vilken skillnad det kan vara.
Att skrapa tänder gillar inte VIlda ett dugg, funderar på att göra det när det är dags för röngten, medans hon fortfarande är sövd. Så jag verkligen får bort allt skit.


Nästa helg ska jag även på nå föredrag på Timrå BHK, som svenska collie klubbens mellersta norra anordnar. Nått föredrag med Kenth Svartberg är det, kan var intressant att höra på! Särskilt när jag har bok efter honom.


Tränade Vilda förut med. Försöker träna en stund varje dag så hon lär sig momentena i lydnaden. Hon börjar bli riktigt duktig på att hålla fotpositionen även i svängarna. OCh läggande under gång är hon kalas duktig på. Hon slänger sig ner i backen direkt, helt utan en tvekan en 10:a! Hoppas det går lika bra på tävling:)

Ställande har hon inte riktigt förstått ännu, men det kommer.
Inkallningen är kanon, hon gör en snygg sväng när hon kommer in till mig. Riktigt duktig.

Dizzy fick självklart också träning, fast då freestyle konster:) Och jag behöver ju inte säga att hon är duktig, för det är hon jämt. Underbara svarta vovve.


Nu ska jag nog skära lite grönsaker till middagens tortillas.. mm..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards