sannidizzy

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Massa

Av Sanni - 14 oktober 2009 00:49

Igår efter ha varit på birsta en sväng så kom Niclas hit, hämtade upp honom på hemvägen.
När vi kom hem så blev det att hälsa på 2 hundar som blev väldigt glad av att träffa honom, särskilt Vilda, hon avgudar ju honom..
Vi lagade mat igår, korvstroganoff & ris. Mkt gott. Fast niclas tyckte att jag hällde i mkt ketchup och jag tyckte att han gjorde ordning för lite ris:P haha.

Men nej, det blev så jäkla grymt gott. Hade både purjolök & paprika i korvstroganoffen. Paprikan är nästan ett måste tycker jag. Grymt gott som sagt och det skulle jag kunna äta nästan jämt.

Tog sedan på kvällen en kort promenad med hundarna, den blev kort för jag frös. haha. Måste klä på mig mer.
När jag går ut med hundarna på kvällen har vi rejält med reflex på oss, jag har reflexväst & det har hundarna med, dom har varsin. Fast Vildas var för stor, så mamma sydde till den igår. Och så har Dizzy ett reflexhalsband med, så nog syns vi allt när vi är där ute i mörket och går. Är ju bra det.

Fast N skulle inte ha på sig nån reflexväst, så han fick bara ett fjuttigt reflexband. haha. Antar att dom som bor i "stan" inte är van vid att ta på sig massa reflex.


Idag har jag tränat hundarna lite smått. Inge mkt, men imorron ska det bli lydnad. Det ser jag framemot. Vill verkligen komma igång ordentligt. Är så mkt som ska läras in, tänker då på lilltjejen. Dizzy ska jag ju inte tävla med, så med henne tränar jag en massa annat.


När vi skulle skjutsa hem N efter maten så gick jag ju som vanligt med hundarna lös mot bilen och precis då kommer det en katt och vips så var Dizzy borta och Vilda snabbt efter.. Suck.. Men Dizzy har faktiskt blivit så mkt bättre ute och ha lös, gick mot dom och "skällde" lite på dom och när jag började gå mot bilen igen så gick Dizzy snällt efter och var glad. Det skulle hon inte ha gjort tidigare. Hon är som en annan hund, min älskade Dizzy.. Shit, i januari har jag hagt henne i 4 år!!! 4 otroliga år.. Sjukt..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards