sannidizzy

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Rolig helg

Av Sanni - 7 oktober 2009 11:19

Har inte skrivit på ett tag då jag i helgen hade dom 3 underbaraste vännerna i världen på besök.
På fredagen så mötte jag & niclas upp Angelica, Lisa, Johanna & Gåva som skulle spendera sin helg hos mig. Vi lämnade packningen & Gåva hos mamma i bilen och gick sedan runt på stan ett tag.
Efter ett tag åkte Niclas hem och jag & Lisa bjöd Anko & Moosii på kinaresturang som present. Vi hade det riktigt mysigt och roligt hela fredagen.

På lördagen for vi på utställning på nordichallen och kikade på alla hundarna i flera timmar. Riktigt roligt.

Men när vi kom hem till våra hundar var vi trötta och gjorde inte så mkt. Förutom på kvällen, då tog jag ut Vilda & tog med mig johanna & angelica som hjälp. Skulle träna lite marsch och Vilda gjorde det asbra!
Körde engång emd att angelica & johanna gick bort utom synhåll och det klarade hon av med alldeles bra.

Och sedan när vi var klara stack VIlda iväg till dom igen, för hon trodde inte att vi var klar och så gjorde hon den snyggaste ingången någonsin framme hos Johanna, så det blev bara till att berömma som tusan. Duktig tjej..


På söndagen for dom hem och jag for iväg till niclas och kom hem igår.

Idag har vi än så länge hunnit med en morgonpromenad på 40 min och sedan så ska jag nog ut i skogen och dra med mig syrran och träna sök eller nått. Har blivit grymt intresserad av det. Börjar tycka att spår är rätt så tråkigt och sök vet jag ju att hundarna älskar. Så blir nog det, hoppas jag..


Dizzy, Gåva & Vilda på fredagen

  


Vilda körde lite collierace på lördagen

  


Angelica, Lisa & Johanna och i Angelicas knä ligger DIzzy. Ser ni vilken sjukt gosig hund hon är? Underbara Dizzy:)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards