sannidizzy

Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Tisdag

Av Sanni - 16 september 2008 22:11

Idag har det hänt mycket:)
Imorse så åkte jag med mamma när hon skulle skjutsa min syrra till skolan. Med mig hade jag Vilda eftersom jag tänkte väga henne på djurmagazinet. Men först var jag ju såklart tvungen att kolla på allt dom hade, tänkte köpa ett koppel till Vilda, eftersom jag nu använder en av Dizzys, men jag hittade inget jag gillade. Kom då till leksakerna och där fanns det söta dragkampsleksaker, inte så stora, men dög åt Vilda. Dom fanns i blått, rosa, lila, grönt och så i varje var det litet inslag av en annan färg. Kunde inte alls bestämma mig vilken färg jag skulle ta så jag la alla på golvet och där fick Vilda "välja" en. Hon grabbade först tag i den rosa, men släppte genast och tog den lila:) Hon blev riktigt busig och ville leka. Tog även en massa hundkex, då det var slut. När vi väl gick till vågen så funkade den såklart inte, men då sa mamma att hon skulle in till birsta på IKEA så då kunde vi åka in på arken och väga henne där, hon vägde hela 17,3 kg. Stor flicka.

Medan mamma var inne på IKEA så gick vi runt på parkeringen.


Väl hemma igen så tog jag med mig Dizzy och gick ett varv runt elljusspåret. Det går fortare att gå runt varje gång. Från början tog det 1h 15 min kanske. Nu går jag runt på 55 minuter. Riktigt härligt är det och idag mötte vi 2 andra hundar! Möter aldrig hundar här i nedansjö, men nu vet jag vart dom håller hus:) Tur att jag hade Dizzy i långlinan.


Sedan nu ikväll så var det ju valpkurs och är såååå stolt över Vilda, så himla duktig. IDag blev det kontakt + inkallnings träning och så gick instruktören runt och kände igenom och hälsade på alla hundar och visade hur vi skulle lära in ligg, men det kunde Vilda redan. På inkallningen så kom Vilda som ett skott:)
Med mig hade jag även den nya leksaken och gud vad hon gillar den, vi kampade och kampade hur mycket som helst! Hon har aldrig varit så på en leksak förut.
Sedan så hade vi teori inne, första helgen i oktober så ska vi först på lördagen köra spår och sök med valparna. Sedan på söndagen så ska vi åka till stan och träna valparna och gå i trappor osv ... Riktigt bra!


Sedan när vi kom hem så hade jag fortfarande en massa korv kvar så då tog jag ut Dizzy och så slängde jag ut ca 50 korvbitar på olika ställen på gräsmattan, så då hade hon det hon gjorde i 15 minuter.
Så ikväll har jag riktigt trötta hundar, själv sitter jag här och njuter av marabou amigo. Sjukt gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards