sannidizzy

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Sanni - 3 maj 2008 00:51

Idag när pappa skulle fara och jobba så for jag med för att gå till brukshundklubben och träna Dizzy. Jag var riktigt taggad när jag kom dit och hade bestämt mig för att träna olika hopp kombinationer och lite lydnad. Hade gjort iordning korv och köttbullar som belöning. Jag riktigt kände hur bra det skulle gå, men tyvärr var det inte lika med Dizzy, hon var lika motiverad att träna som en pinne är. Ingenting funkade på henne, försökte få igång henne genom att leka, men nä, jag tog fram korven som är hennes favorit, men inte ens det funkade, om jag kastede en korvbit åt henne och hon inte lyckades fånga den så den hamnade på marken så nosade hon bara på den och ville inte ha...
Vet inte vad det var med henne, vi har ju kört ganska mycket träning den här veckan. I måndags var det sök, tisdag 2 timmar med blandade sportet, onsdag agility, torsdag lydnad och agility. Kanske hon tycker att det blivit för mycket? Inte för jag trodde att Dizzy skulle kunna tycka något sådant. Men nu får jag ta en paus från det, träningen alltså. Hon får väl vila några dagar så kör vi väl bara vanliga promenader och lite lek. Då blir hon nog sugen på att träna igen... Hoppas jag.

Idag fick jag äntligen inviga det nya regntäcket! Det har regnat en hel del idag! Så nu har vi haft det under en promenad. Jäkligt bra täcke är det!

Igår kom min granne (och släkting) förbi och hörde ifall jag Sofia och Dizzy ville följa med på promenad, mycket trevligt tyckte jag, härligt med  sällskap, vi gick till badstället för att se hur mycket vatten det var och fy, det var asmycket, stranden syndes inte och den stora stenen syndes knappt. Och kallt såg det ut att vara, men Dizzy brydde sig inte, hon ville bada iallafall. Hon fick doppa tassarna innan vi gick hem igen.. Men hela hon ville nog hoppa i!

En vecka kvar nu. På tisdag får jag veta vem min lilla Amaya är, om nu det namnet kommer passa.. ska sova nu. Klockan är 1..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards