sannidizzy

Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Härliga fredag!

Av Sanni - 7 september 2007 11:51

Hade med mig dizzy på skolan idag. Klev upp halv 5 för att försöka hinna göra henne någorlunda trött till bussen, men jag misslyckades.
Jag åker 3 olika bussar på morron.
Iallafall den första bussen gick väl sådär, hon gnällde lite och försökte "fly" men efter ett tag gav hon upp och låg still, sedan så blev hon jobbig igen och hela vägen till sundsvall. När vi kom till sundsvall så tog vi en 40 minuters promenad eftersom bussen gick inte förräns 40 minuter senare, så då blev hon ju lite tröttare.
På andra bussen så skötte hon sig utmärkt, hon låg ner nästan hela vägen, gnällde bara lite, men hon försökte inte fly iallafall, men jag trot för att det var inte lika öppet eller vad jag ska säga nere på sätena på den bussen som på dom andra, så hon kanske kände sig tryggare eller nått.
Men på den sista bussen blev det ett helvete. Hon gnällde nästan hela vägen, flåsade som bara den och kunde inte vara still och försökte smita hela tiden! Det var jobbigt, och nästa gång jag åker måste jag at med nått hon kan ligga på för hon gled bara fram och tillbaka i svängarna och när dom stannade.
Men i den bussen längtade jag bara tills vi var framme på skolan så vi fick gå ut.

Väl framme på skolan fick hon leka lite med Kim (golden retriever) och sedan Gåva (leonberger) då blev hon glad.

Vi ställde in Gåva och Dizzy i hundgårdarna och gick in i klassrummet för att samlas innför freestylen, efter det tog vi ut hundarna och gick till platsen där freestylen skulle hålla hus.
Övningarna som vi fick göra kunde Dizzy redan. Slalom och snurr. Men då tränade jag lite mer på det..

MEN HÖR PÅ DETTA!! JAG KUNDE HA HENNE LÖS BLAND ANDRA HUNDAR UTAN ATT HON GICK TILL DOM!!!
gud vad jag var stolt över min älskade flicka. Hon höll koll på mig och lyssnade när jag ropade på henne, gick fot och allt! allvarligt så är hon nog lydigare lös än i koppel!
FRAMSTEG SOM F*N. OCh vi testade inkallning med för dom ville se hur dom var med det, så jag satte ner Dizzy bland alla hundarna och gick en bit bort, när jag ropade kom hon som ett skott! Brydde sig inte om dom andra alls!!

Pappa var snäll och hämtade mig på skolan så jag skulle slippa fara hem med bussen med henne. Gulligt. Och skönt, för jag kom hem samtidigt som bussen gick från skolan:p

Idag ska jag städa lite. Roligt värre eller vadå..

Hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards