sannidizzy

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Utställning

Av Sanni - 26 juli 2011 11:17

Jag har insett att jag antagligen aldrig kommer kunna ställa Vilda nå mer..
Och det tycker jag är skit trist faktikt, även om jag var en nervvrak på utställningsdagen så var det ju ändå alltid kul..


Jag tittar på henne och ser världens vackraste collie och känner sådan otrolig kärlek för henne. Men jag vet att domarna inte skulle tycka samma sak, pga hennes öron. dom lever nämligen i sin egen lilla värld. Det högra örat står rätt upp och det vänstra tippar bara litegrann.
Och har man en collie med sådana öron, är det ju inte ens någon mening att ställa ut, kommer ju aldrig få en 1:a pga av dom.. 
Och det är så tråkigt tycker jag. Jag är egentligen ingen utställningsmänniska, men jag tycker om att åka iväg på sådant, då träffar man lite folk osv..


Dessutom har jag ångest just nu. Känner en sådan press på mig angående att tävla lydnad att jag itne orkar ens ta tag i det, känner inte att det är kul för tillfälle.. 

 
 
Julia

Julia

26 juli 2011 16:26

Välkommen till klubben hälsar Kaj! :D

Angående lydnaden: du ska verkligen inte ha någon press på dig, ni är duktiga och unga!! Jag har också haft sådana perioder och då har jag helt enkelt tränat andra saker. Såg att Sofie kommenterade i din blogg, passa på att träna med henne när hon flyttar till Sundsvall, hon är så go och snäll!!

http://bozo.webb.se

Sanni

27 juli 2011 22:08

Vilda tackar ;)
Ja du har rätt, men jag får nästan panik när jag tänker på det, för alla andra startade jättetidigt och är så på med tävlandet, medan det känns som jag trampar på samma ställe :P

 
Sofie

Sofie

26 juli 2011 20:20

Åh, press att tävla lydnad ska du inte känna. :( Vänta lite bara, så ska du se att träningsmotivationen kommer, och så småningom kanske tävlingsmotivationen också dyker upp!

http://www.sofiegustafsson.se

Sanni

27 juli 2011 22:08

Nä, jag vet! Men det är jättesvårt. Tänker på att Vilda är över 3 år och alla andra är uppe i andra klasser, medan jag bara startat en gång i 1:an!!
Jag vill så gärna, men det tar bara stopp!!

 
Carina

Carina

27 juli 2011 21:40

Går det inte att greja med hennes öron då ?
Hänga saker i dem har jag sett att du gjort :)
Oxfords öron är hopplösa, tror inte de kommer att bli bra...
Släng ut en bild på Vilda snart så får vi se om halva flickan är kvar åtminstone :)

Ingen ångest ! Stygg Sanni !
Lydnad ska bestå av glädje och endast när du har lust blir det bra.
Släpp kraven och ha det gött bara ;)
Kram

http://www.carinapn.se

Sanni

27 juli 2011 22:11

Ända sedan Vilda var valp har jag hållit på med henne öron, alla tips jag fått har jag provat och jag vet inte hur många gånger dom har varit limmade :P Dom är nog ett hopplöst fall! Men hon är lite charmig med det ena örat rätt upp och det andra hängande ;)
Slänger upp en bild på min nästan pälslösa collie imorgon ;)

Haha, det är svårt att inte känna ångest! Jag måste nästan börja tävla NU, för det är så få tävlingar här uppe där jag bor..
Synd att ni ska bo så långt bort, och Julia med ;) Annars hade man ju kunnat träna tillsammans!
Kram

 
Julia

Julia

27 juli 2011 22:49

Men vi borde planera en träningsweekend! Örebro BK var jättefint och man kunde tälta där i närheten! Häng på!! :D

http://bozo.webb.se

Sanni

1 augusti 2011 13:38

Om jag kan så :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards