sannidizzy

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Vildas kur är ändrad!

Av Sanni - 28 januari 2011 17:39

Nu är det antibiotika Vilda ska käka 2ggr dagligen i 10 dar!
Uppfödaren var inte riktigt nöjd med veterinärens kur, med tanke på att Vilda ska paras om sisådär 10 dar, så vi fick prata med veterinären igen för att be om antibiotika, MEN den veterinären ville inte skriva ut något sådant utan att kolla i Vildas hals igen, dvs boka en till tid och betala mer pengar, för att kolla i något hon redan kollat i..
Men Monica kan fixa hon! Ett kort samtal och hon hade pratat med sin veterinär och fixat det till Vilda! Så jag kunde bara springa in på närmaste apotek (var i birsta) och ta deras nummer, så veterinären kunde ringa in och lämna recept som jag sedan kunde hämta ut!

Suveränt!
Vilda har fått sin första halva av tabletten och nästa får hon ikväll någon gång.
Inga problem är det heller att ge henne dom, bara lite ost och vips så är den borta..


Vilda har förresten gått upp i vikt :O.. Så nu måste jag ge henne mindre mat, jag som redan tyckte hon fick lite. Men hon är ju jäkligt duktig på att käka kattmat..
Iallafall så törs jag nästan inte skrivas hennes vikt, jag skämdes så otroligt mycket och blev verkligen chockad! Visst, hon rör sig ju inte lika mkt som hon gör på sommaren, men ändå! Hon får ju promenad och får springa lös.. Men men, det är väl sådant som kan hända. Hon var ju iallafall inte överviktig enligt veterinären, utan lagomt egentligen! Men ett kilo ner skulle inte göra något sa hon :P
Aja, Vilda BRUKAR väga ca 21kg, vilket är utmärkt tycker jag.. Nu vägde hon 23,6kg..  
Som sagt, mindre mat!! Det dumma är att hon ska ju vila lite nu, så det kan ju inte bli mer motion.. hm.. 

 
 
Karin Lindgren o Lassie

Karin Lindgren o Lassie

28 januari 2011 18:38

Skönt att veta vad det var för fel. Lika bra köra antibiotika så hon hinner bli bra till parningen. Trodde inte veterinärer rekommenderade vitlök, det finns ju många studier om att all lök lagas och är giftig för hundar. Men det beror väl vad man tror på då kanske. Hoppas hon kryar på sig snabbt nu tjejen din.

http://hem.passagen.se/colliegossen

Sanni

30 januari 2011 11:58

Nä, tyckte också att det var lite konstigt att hon rekommenderade vitlök och inte ville ge henne någon annan medicin, men förhoppningsvis så blir hon bra nu!!!

 
Carina

Carina

30 januari 2011 11:04

Haha söta Vilda passar på att lägga på sig :)
Får dra ner på maten och låta henne vila.
Toppen att Monica kunde fixa det !
Då ser det ljust ut med valpar :D

http://carinapn.zoomin.se

Sanni

30 januari 2011 11:59

Haha, jaaa! Snacka om chockad jag blev när jag såg att hon gått upp! Håller stenkoll på henne nu så hon inte ska käka mer kattmat och annat, haha :)

Jaaaa, jättetoppen! Nu är det bara vänta och hålla tummarna!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards