sannidizzy

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Sanni - 12 januari 2010 19:59

Lill Vilda fick följa med på hunddagiset idag.. Och hon är GRYMT trött just nu:) Hon reagerade inte ens när jag tappade en korvbit 10 cm ifrån hennes nos.. Och det har aldrig hänt förut, hon brukar annars höra när man tappar något när hon är i något annat rum och brukar komma som ett skott..


Förövrigt så tror jag att mina hundar är för fäst vid mig, eller något sådant.. Det märks när dom följt med på hunddagiset. Dom brukar få sitta inne på kontoret, med lite andra hundar, bl.a ägarens hundar och det är en grind där, ut till resten av hunddagiset och så fort jag lämnar kontoret så brukar dom hoppa över grinden, inte jämt, eller Dizzy gjorde det säkert 30 ggr på en dag, Vilda gjorde det bara 1 gång idag. Men dom står där och klänger vid grinden och bara väntar på att jag ska komma tillbaka osv.. Jag vill att dom ska kunna slappna av fast jag inte är där, men tydligen inte..


Fick hjälp med linförigheten idag och tydligen gör jag många fel med träningen:( Och det suger kan jag säga.. Dom tyckte jag skulle börja om helt från början, så där rök min lydnadsstart. Men jag vill ju få det perfekt, så det är ju bara att träna på då. Fast vid 1 tillfälle tyckte Kenneth att Vilda nästan gick perfekt, och det är ju bra..
Men som sagt, måste börja om, samt tänka på 1000 andra saker och hoppas att jag någon dag framöver inte känner mig som världens sämsta hundägare..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards