sannidizzy

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Träning med hundarna

Av Sanni - 5 juli 2009 12:15

Igårkväll så blev det äntligen dags för någorlunda träning av hundarna.
Jag började som vanligt med Vilda (eftersom då är Dizzy riktigt på hugget för att Vilda fick köra först). Vilda körde jag igenom dom momenten hon kan i lydnads 1:an. Det vill säga, hopp, inkallning, läggande under gång, fotgåendet. hm, nått mer var det väl kan jag tänka mig. Iallafall så funkade allt hur fint som helst! Mest blev jag nöjd över inkallningen, jäklar vilken fart och hon gjorde en riktigt snygg ingång!
Vi tränade även apportering, jag har lagt åt sidan att hon ska ta den sittandes vid min vänstra sida, för det funkar verkligen inte. Jag får henne inte att hålla i den. Fokuserar nu istället på att jag kastar den och hon springer och hämtar den, det funkar utmärkt!


Vi tränade även lite freestyle. Försöker lära henne att gå runt mig, och det kan hon snart:)

Dizzy var verkligen träningssugen igår! Hon blev helt galen och gjorde allt jag bad om. Och hon har börjat gjort en ny underbart söt grej. När jag säger hopp så hoppar hon bara rätt upp i luften, haha, utan att det finns något att hoppa över. Det ser så sött ut. Ska försöka filma det någon dag och lägga in här.
Dizzy ska nog även få premiärbada ikväll tror jag, får se hur det blir med det:)


Imorgon ska det nog bli något spår innan jag far iväg till niclas och blir där några dagar. Får dåligt samvete över att lämna hundarna, men så får det bli denna gång. Är inte så bra kanske att niclas är här, då han verkar definitivt vara allergisk mot katterna (eller hundarna). Och nu har vi ju rätt många, 11 stycken så då kanske det inte är så bra.
Kanske blir bättre när kattungarna flyttat, då blir det ju "bara" 5 stycken kvar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards