sannidizzy

Alla inlägg under juli 2007

Av Sanni - 30 juli 2007 11:37

Så, nu har jag bokat en tid åt Dizzy hos veterinären! Hon har varit så himla lugn på senaste tiden och så äter hon ÄNNU mindre än vad hon brukar. Och så proppar hon i sig mkt gräs, så det kanske är halsinfektion. Ska köpa tranbärsjuice åt henne för det var tydligen bra för halsen ifall det nu är det. Ska barsa försöka lura i henne det.
Ska till vetr. på Tisdag klockan 2. Fast nästa vecka.. Önskar att jag hade fått tid den här veckan, men det vare fullt.

Och idag ska jag försöka få mamma att skjutsa mig till Djurmagazinet så jag kan köpa klassfoder, ska testa det och se ifall det duger för min lilla flicka. Hoppas det, för Royal Canin Sensible för kräsna hundar dög ju verkligen inte.. Oj oj..

Av Sanni - 22 juli 2007 11:36

Som jag har sagt tidigare, tiden går alldeles för fort..

Igår flyttade en av kattungarna. Den vita kattungen, flyttade till Eva, som har Dizzys mamma Och hon hade med sig Tess (mamman) när dom kom och det var första gången jag såg henne, och hon var så otroligt fin, fast mindre än Dizzy, hehe. Och kortare nos, lite längre charmlockar under öronen och mkt vitt:) Men så otroligt fin, men jag blev förvånad över att hon var mindre, det trodde jag inte..

Idag har jag tränat inkallning, gick super, hon var skita duktig. Allvarligt, hon lyssnar bättre när hon är lös än när hon är i linan Haha, förutom när hon hittar en väldigt intressant doft vill säga!

Nu ska jag upptadera hemsidan lite, ska skriva dit lite mer trix. Får se vilka det blir!

CIAO

Av Sanni - 19 juli 2007 11:35

Vad less jag blir. Tiden går så fort, tyckte just att det var torsdag. Snart bara 5 veckor kvar av lovet Det blir jag deppig för. Men, sista året på G nu
Äntligen säger jag bara. 10 månader kvar av skolan. hehe, inte mkt med tanke på att man gått 120 månader eller nått sånt.

Idag ska det bli hundträning, blev ingenting alls igår då det var 50 årskalas här. Mycket som var tvungen att fixas. Som maten, städning m.m . Men hon fick sig en promenad iallafall efter vi ätit, då tog jag och Nathalie promenad med henne. Skönt.
Så en slapp dag för Dizzy var det, men en slitsam dag för mig efter att alla gått hem så skulle jag fixa till vardagsrummet där vi hade ätit, där var det bort och stolar för fullt och soffa och allt som varit där innan var intryckt på mitt rum, så jag var tvungen att fälla ihop alla bord m.m och bära ut innan jag kunde hä in vardagsrum sakerna igen. Fick lite hjälp på slutet av mamma, fast jag sagt åt henne att jag skulle fixa allt, eftersom det var trots allt hennes födelsedag. Då ska hon inte behöva göra städningen tycker jag...
Nu är det ganska normalt här igen. Ska plocka ut diskmaskinen och damsuga lite i köket och så, sen ut och lydnadsträna Dizzy.

Hej då!

Av Sanni - 12 juli 2007 11:35

Nu är det fint väder ute, härligt.

Så roligt:) Har varit ut flera ggr med Dizzy och hon har varit lös varenda gång, varit på baksidan och kört lite agility och så lekt en massa och kastat saker åt henne SOM hon kommit tillbaka med:D Vet inte vad det är med min lilla flicka...
Äter dåligt gör hon fortfarande. Fattar inte varför! Ska ut och köra slut på henne sedan, då kanske hon blir hungrig Hoppas iallafall.

Nu är det bara 1 kattunge som vi måste hitta nytt hem åt.. Bara en svart hona kvar nu. Alla andra har hittat ett hem, men inte flyttat, förutom 1 som flyttade igår.
Vi la in annonsen på blocket på tisdagen då hade vi 4 kvar att hitta hem åt och sedan dan efter vid 6 så hade alla ett nytt hem förutom en. Fan vad det gick fort.
Men ena som valde kattunge valde min älskling "pricken" .. Ja vet, alla skulle ändå bort, vi skulle inte ha kvar nån, men man had eju kunnat hoppats på att det skulle hitta ett hem sist

CIAO

Av Sanni - 8 juli 2007 11:34

Fy fasen vilket tråkigt väder det är ute. Tror jag dör. Lovar att jag aldrig ska klaga när det är varmt ute igen! Never. tänk om det blir såhär resten av sommaren? NOOOO.

Hm, vad har jag och kära Dizzy gjort idag då.?!
Vi var ute på promenad (eller 2) och så har vi tränat lydnad och lekt med en massa leksaker. Plockade fram alla hennes och insåg att vi mest hade pipleksaker, det är hennes favvo:p Älskar när det piper. men tyvärr går det inte lämna några framme, måste plocka bort alla leksaker för annars ligger dom söndertuggade 

Dizzy har knappt ätit idag:( Vad lessen jag blir, trodde verkligen att det skulle bli bättre av Royal Canin Sensible alla har ju rekommenderat det och säger att det funkar på dom mest kräsna hundar. Men för övrigt har hon itne varit särskilt pigg idag, kanske därför?
Men vill så gärna att hon ska gå upp i vikt. Är jätte rädd att folk som man möter som får hälsa på henne ska tro att hon inte får nån mat, då man känner hennes ryggrad jätte väl. Nog för att vetr. sa att hon inte alls var för mager, men detta var för 1 år sedan, kanske måste väga henne igen. Då vägde hon mellan 29 - 30 kg.
Ska nog ta och åka till Arken imorron och väga henne, måste ju! Vill veta exakt hur mkt hon väger. Så jag vet.. Bara jag får nån skjuts.

Ska gå nu, ska klippa klorna på Dizzy och borsta pälsen. Ciao!

Av Sanni - 7 juli 2007 11:33

Idag har det tränats lite lydnad i det tråkiga vädret, man tappar för fan lusten med allt när det är sånt här väder! Fy, men har man hund får man ta och pallra sig ut iallafall även fast det spöregnar, spelar ingen roll vilket väder det är, hunden måste ut och få sin promenad. Inte för att jag avr särskilt frestad i morse när jag klev upp, men när jag väl kom ut så trivdes jag. Och man började inte svettas efter 1 meter typ

Jag vill verkligen tävla i lydnad, agility och kanske freestyle med Dizzy, men först och främst måste jag få bättre kontakt med henne. Övar kontaktövningar för fullt och inkallning, det ska gå nån gång!
Har bara 7 veckor på mig att träna inkallning och få det att sitta, så nu blir det HÅRDTRÄNING som bara den, måste skärpa mig för i helvete.
Har ju lovat mig själv att hon ska kunna det till höstterminen börjar då jag ska gå agility fortsättning, slut med att bara kunna ha henne i koppel och inte så roligt när dom andra måste vakta och hjälpa till att hålla henne på agilitybanan när hon är lös
Jag ska nog visa dom att det behöver dom inte göra längre..

Hoppas, hoppas, hoppas..

Av Sanni - 4 juli 2007 11:33

Blir så otroligt stolt över min älskade tjej, hon har blivit en sån otroligt duktig hund, (hoppas bara det inte beror på värmen). Hon lyssnar för det mesta på vad jag säger och hon börjar kunna vara lös ute utan att sticka, hur roligt som helst.

Hon har lärt sig att hålla i apporten utan att tugga och hon håller den läänge. Det tog mig 10 minuter (med hjälp av mamma) att lära henne att hålla i den utan att tugga, hon jag tror att hon tycker att det är roligt med. Så fort jag tar fram den så blir hon glad och ska ha dne på engång:D

Har bytt foder med, till Royal Canin Sensible för kräsna hundar. Och hon älskar det, så nu kanske hon äntligen går upp i vikt. Hoppas:D

Haha blir så glad när jag skriver om Dizzy så att jag var tvungen att gå och pussa och krama henne. Alla som känner mig vet att jag kan prata hur längesomhelst om Dizzy Blir kanske lite tjatigt ibland. Men det skiter jag i för Dizzy betyder så mycket för mig och jag är så oerhört glad över att ha henne. Visst det är MÅNGA ggr då jag varit nära att ge upp, men jag är glad att jag inte gjorde det BECUASE SHE´S WONDEFUL

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards