sannidizzy

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sanni - 18 september 2009 22:36

Nu när jag har flyttat bloggen, kan jag åtminstone försöka skriva fler inlägg.

Det har faktiskt inte blivit så mycket hunrträning eller hund alls dom senaste dagarna.. Jag har haft fullt upp med att fixa och dona med stugan som vi har på baksidan. Det är en liten stuga som man kan sova i, men det förvaras även en massa säckar och sånt där. Iallafall så är det där jag & niclas sover när han är här, och ifall jag har någon kompis över så sover vi där. Det var typ allt annat än snyggt där, så i tisdags kväll så sa jag till mamma när vi gick förbi där att det skulle vara roligt att göra om där inne, göra det fint. Då säger hon att vi har vitfärg i källaren så om jag vill så kan jag få måla väggarna helvit, istället för halva väggen vit och andra halvan blå som det varit nu.
Så på onsdagen så började jag att rensa lite där, men hjälp av mamma. Sedan satte jag igång och målade, helt själv. Har aldrig gjort det. 3 ggr var jag tvungen innan blåfärgen inte syndes längre, och det blev såå mkt finare.
Sedan spenderade jag halva torsdagen med att försöka göra det fint och mysigt där och jag är verkligen inte klar.
När jag är klar ska jag lägga in lite bilder, om jag lyckas få som jag vill..
Får sedan på torsdagen vid 5 tiden till Niclas och där var jag till idag.


Jag får liiite ångest när jag tänker på hur träningen med Vilda går. Hade såå stora planer att vi redan skulle ha tävlat både i appelen och lydnads 1:an vid det här laget. men, saker och ting går inte alltid som man tänkt sig och vi är verkligen inte klar för att börja tävla än.. Men jag kämpar på och hoppas att vi iallafall kan stara början av nästa år i lydnads 1:an.. Man ska ju trots allt inte stressa.. Ta den tid som man behöver.


Imorgon ska jag iallafall spåra på lägdan nu när dom slagit den och så blir det lydnadsträning med Vilda & blandad träning med Dizzy. Sedan ska jag försöka att ge dom varsinna promenader på åtminstone 30 min var.. Det kan dom behlva mina småflickor..


Skriver mer imorron:)

Slänger in en bild på mina tok tjejer, vad vore livet utan dom?
  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards