sannidizzy

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Sanni - 7 september 2009 12:30

Har verkligen varit dålig ännu en gång på att skriva här.. Blir så..

Idag har jag & niclas hunnit varit ute med hundarna i drygt 2 timmar, vi var iväg till ett badställe där Dizzy & Vilda fick bada och springa och leka och sånt, riktigt roligt hade dom och nu har jag 2 trötta hundar, det är grymt skönt när man har det.

Jag har kommit igång med hundträningen igen, för det går framåt och då blev det superroligt! Vildas ställande går hur sjukt bra som helst. Jag har bara börjat gått ifrån henne 1 meter efter jag har sagt stå, vill, inte gå för fort fram. Men direkt på kommandot "stå" så tvärstannar hon, skitbra ju! Fotgåendet går också super, bra kontakt, men liiite dålig i svängarna och sättandet, men vi arbetar på..

Dizzy har jag lärt att hon ska köra ner nosen i en skål, tänkte så småningom fylla den med vatten och försöka lära henne att bubbla, det skulle vara grymt och jag tror inte att det är omöjligt med min smarta hund..

Jag kan ju inte låta bli att klämma på Dizzys böld i nacken, så nu har jag gjort så att det blöder när man klämmer där och så lite varigt, så nu får jag göra rent där istället.. Får nog ringa till vettten och ta reda på vad det är, för hon har ju haft det i några månader nu. När man klämmer på den kommer det ut nått vitt. Är säkert bara nån fettknöl eller nått..
 
Vilda fäller förresten... Min fluffiga collie är borta, tittade på bilder från lägret och där hade hon supermkt päls, kan säga att det har hon verkligen inte nu. haha, hon ser så liten ut:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards