sannidizzy

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Sanni - 15 februari 2009 18:53

Idag innan 1 så får jag och hundarna till Matfors för att promenera med Anna (som var hjälpintruktör på valpkursen vi gick) och hennes ena riesen Curry. Vi promenerade mesta tiden i djupsnö, jobbigt men bra motion:) Vet inte hur länge vi blev ute, men bra länge var det.
Vilda fick springa lös och leka med Curry men Dizzy fick gå kopplad eftersom jag inte riktigt kan lita på inkallningen med henne. Och så skällde hon på Curry varenda gång han kom i närheten.

En väldigt livlig pojke är han, mot slutet var han alldeles för mycket på Vilda så hon blev förbannad, det trodde jag aldrig om henne. Men visst blev hon less allitd. Blev förvånad över att hon sa ifrån, duktig flicka.
Sista biten av promenaden blev dock på väg, det var härligt. Sedan gick vi hem till Anna och fikade och satt och pratade innan pappa kom och hämtade mig.


Jag har faktiskt 2 trötta hundar nu, Dizzy fick även följa med min brorsa på promenad (kanske 30-40 min). Eftersom han har fått diabetes måste han vara ute och gå varje dag för att få ner blodsockret, och det blir ju tur för hundarna, då får dom gå ännu mera promenader, igår var det Vilda som fick följa med och idag blev det Dizzys tur. Så idag tror jag Dizzy är nöjd med dagen, även om Tim fick typ tvinga med sig henne under promenaden, dumma skendräktighet. Visst fan är det de hon är, för hon är extremt gosig med... suck. Ibland undrar jag ifall jag inte ska kastrera henne, vad skönt det skulle vara att slippa löpet, det är ju inte direkt så hon ska gå i avel:P


Idag ska Vilda få duscha, har tänkt och gjort det i 2 dagar nu, men det har inte blivit av, men idag måste jag...Fast inte förräns sent ikväll, eftersom hennes päls tar ju tid att torka och då vill jag ju inte gå ut med henne medan det fortfarande är blött. Men efter 22 så ska det nog bli duschning för collien:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards