sannidizzy

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Sanni - 12 augusti 2011 18:49

Idag har jag varit iväg och vaccinerat Vilda.. Mycket nytt har dom gjort angående vaccination sedan sist jag var där.. För tydligen ska dom bara vaccineras vart tredje år nu istället för vartannat. Så Vilda fick inte sin vanliga vaccination, utan den får hon i April. Jag som har gått och fått panik när jag insåg att hon skulle ha fått sin vaccination när hon kommit hem från uppfödaren, och så var det ingen fara.
Men däremot fick hon vaccination mot kennelhosta. Även det hade dom gjort om, för nu fanns det 2 olika dom kunde få, den vanliga med spruta eller en som dom sprutar upp i nosen på dom och som ska verka fortare. Så vi körde på den nya för att pröva den. Låter ju bra att den verkar fortare och är mer effektiv eller vad dom sa.

Vilda tyckte dock inte att det var så himla kul att hälsa på veterinären förrän hon fick frolic. Men jag tycker inte det gör så mycket, för jag gick iallafall inte runt med en rädd collie där inne, utan en collie som viftade på sin svans och skulle nosa på allt. Det gillar jag! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards