sannidizzy

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Sanni - 20 juli 2011 17:28

Måste bara slänga in och visa lite bilder på kattungarna vi har :) 

         

Av Sanni - 20 juli 2011 17:16

Jag vet, jag är jättekass på att blogga..
Men inget särskilt händer..
Förutom att jag tog ett lydnadspass med hundarna idag.
Eller Vilda fick ett lydnadspass och Dizzy fick som vanligt en massa blandat..

Vilda var supertaggad! Även om fotbollen (som hon är beroende av) låg en bit bort så fick jag upp hennes uppmärksamhet bra!

Vi körde fotgåendte, vilket inte gick så bra, hon gick flera ggr drygt 1 meter före mig och såg så jävla glad ut. Men i vissa stunder gick hon supersnyggt bredvid mig. 
Vi tränade även ställande, samt läggande och inkallning. Ställandet gick skitbra!
Hon var så duktig, hon verkar ha fattat att hon ska stå still nu :) Jippie!!

Dessutom var jag så less på alla moment i 1:an att vi körde inkallning med både ställande och läggande.. Fast på kort avstånd då!

Och det gick hur bra som helst, jag tror hon tyckte det var kul. Jag kallade in, ropade stå varav hon stannade direkt, kallade in igen och sa ligg varav hon slängde sig ner i backen, och så körde vi några gånger :) Hon såg så glad ut.

Vi körde det mest på skoj, inget allvarligt tränat med det :)
Jag tänkte träna rutan med, men jag hittade tusan inte mina koner.. Undra vart dom tagit vägen. Ligger säkert utspridda på gården lite här och där om jag känner mig själv rätt :)

Dizzy fick ju blandad träning som sagt.
Vi körde på med lite lydnad. Ställande och läggandet tycker Dizzy är riktigt kul, så vi körde på det. Jag har gett upp fotgåendet med henne, hon tycker det är uttrist. Hon vill ha fart på sakerna vi gör :)
Vi körde även lite olika trix. Kryp tränade vi på, det tycker hon är kul :) Fast om jag ska visa henne med hjälp av handen så kan jag lova er att min hand är ganska sönderriven efteråt, hon blir så till sig!
Vi avslutade träningen med att slänga ut en näve godis på gården som hon fick söka efter.
Att använda nosen, är nog det Dizzy gillar allra mest.

Vilda fäller fortfarande. Som en tok. Nu är det täckhåret som ryker. Tyvärr finns det ingen borste som går att borsta bort det där med, skit dåligt går det.
Men fick tips av uppfödaren att köpa sån där handske från djuraffären. Så ska ordna det någon dag.

Under tiden så rycker jag bort pälsen. Eller rycker är fel ord, jag drar bort den.
Detta är en liten del av dagens skörd på Vildas päls

 
 Det ser ut som en svans eller nått :)
Jag ska ta en bild någon dag, så ni får se hur ynklig hon är :) Men hon är vacker ändå!

Igår fick jag förresten en skiva FULL med bilder på Vildas valpar när dom bodde hos uppfödaren :) Hur kul som helst, var inte beredd alls på att uppfödaren skulle skicka en sådan. Var så kul att se! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards