sannidizzy

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Sanni - 30 maj 2011 13:50

Igår så tog jag med mig min livliga collie ut på gården för att köra det första lydnadspasset på över 2 månader. Därför hade jag en hund som var mer än villig att göra allt matte bad om, även om det inte gjordes helt korrekt ;)


Och det gick över förväntan! Efter vi tränat ett litet tag började hon äntligen hitta in i rätt position under linförigheten. Hon gick rätt så snyggt på min vänsta sida med blicken helt fäst på mig. Ibland blev hon för ivirg och började gå snett, men det fixade vi till.

Läggandet under gång gick även det bra, även fast hon var lite seg under dom 2 första lägganden, men dom andra blev med den fart hon brukar.
Inkallning var det inget fel på, hon gjorde med superfart och satte sig snyggt vid min sida.


Däremot har vi ställande..

Jag får verkligen inte till det. Hon ställer sig direkt när jag säger "stanna" men, när jag går tillbaka så flyttar hon sig alltid och går sidledes typ, om ni förstår..
Hur har ni tränat in ställande?
Någon som har tips på hur vi kan göra?

Vi har även börjat sett ut tävlingar, som det är nu verkar första bli i augusti. Det finns nämligen inga tävlingar i juli här uppe, och juni verkar vara för tidigt att köra på. Då måste jag anmäla nu och greja. Så vi satsar nog på augusti och det finns ca 10 tävlingar under hösten som kan satsa på, så på några av dom jag tänker anmäla till, borde vi ju kunna fixa ett 1:a pris ;) 

Träningsgodiset ekar tomt för tillfälle, så senare idag ska jag köpa massa nytt så det bara är att träna på när man har lust :) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards