sannidizzy

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Sanni - 27 maj 2011 19:30

Det känns helt overkligt, men nu är min älskade collie hemma igen!!
Kan lova er att dagen gick sakta fram till jag äntligen fick Vilda :)

Mötte uppfödaren på Max i sundsvall ungefär halv 4 och där fick jag igen Vilda, som faktiskt började vifta på svansen smått när hon såg mig.
När uppfödaren gav mig kopplet kändes det så konstigt och Vilda kändes så himla liten, nu när jag är van att bara ha Dizzy i närheten, det är ju liiite skillnad på 52cm i manken än 67,5..

Såhär såg Vilda ut förut idag :)
   
Nu är hon lite blöt på bilden, men regnet öste ju ner. Men hon var alldeles nybadad, nyborstad och hade fått klippta fina tassar.. Nu är det bara att vänta på all hennes fina päls ska åka av :/


När vi kom hem möttes vi av en glad Dizzy som blev lite fundersam över vad vi hade tagit med oss hem. Länge nosade dom på varandra och dom har inte riiiktigt hittat tillbaka till varandra ännu, men det kommer!

När vi kom in i huset så sprang Vilda glatt överallt och skulle hälsa på allt och alla. Hennes svans viftades hela tiden och hon såg så lycklig ut där hon sprang fram och tillbaka. Jag vet inte hur många gånger hon skulle hälsa på mig och pussas, min lilla gofis! 

Vi har hunnit ut en sväng och lekt med hennes älsklingsleksak med, nämligen fotbollen. Ni skulle ha sett henne, hon blev helt till sig och gick runt och bar på den och ville att jag skulle sparka iväg den. :)


Nu ligger hon i min säng och sover, efter att ha vräkt i sig massvis med mat.
Imorgon ska vi nog ta en mysigpromenad om vädret tillåter.
Nu ska jag bara njuta över att min fina hund är hemma igen♥ 

Av Sanni - 27 maj 2011 09:44

Idag händer det, jag hade svårt att somna och min mage pirrar och framför allt så är jag lycklig!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards