sannidizzy

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Sanni - 18 maj 2011 19:40

Förut idag drog jag med syrran och Dizzy ut till skogen, för tänkte köra lite uppletande med Dizzy. Hade en påse packad med 6 olika leksaker och diverse annat.
Vi började med en leksak och Dizzy bara flög ut i skogen och började leta direkt och kom snabbt tillbaka med leksaken, vi körde så några gånger tills vi tog 2 leksaker, men då blev det lite svårare tyckte Dizzy, var ju ett bra tag sedan vi körde.
Så jag tog 2 igen, fast en kortare sträcka mellan dom och då gick det genast bättre.

Det är sådant Dizzy älskar att göra, leta saker, använda nosen. Hennes svans var hela tiden i viftning och hon tyckte det var såååå kul.
Efteråt så fick hon bada i pölen som finns vid skogen efter all snö, och där höll hon säkert på i en halvtimma innan vi gick hem igen.
Känns skönt att tränat henne ordentligt och hon verkar vara nöjd med dagen :)

Nu längtar jag även efter att få träna Vilda. Var så längesedan och hon är så härlig att träna. Hon är med på alla noter hon :)
Har börjat kika på lydnadstävlingar.. Nog borde vi tusan lyckas få ett första pris snart? Det tycker jag.. När hon kommer hem ska hon få vila några dagar och vi ska få lite tid tillsammans med bara lek och mys, men sedan kör vi igång med träningen igen!
Nu får hon gärna komma hem <3
Endast 9 dagar kvar!!!!! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards