sannidizzy

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sanni - 28 april 2011 17:57
Jag har inte varit den som lägger mig i hur andra tränar och uppfostrar sina hundar. 
Utan alla har fått sköta sitt liksom. Har sett många "konstiga" metoder under t.ex mina 3 år på Nordvik, där flera hade med sig sina hundar.

Men nu börjar det klia riktigt i fingarna, på att fråga en viss person hur dom tänker som..
Vi fick nämligen nya grannar i november förra året, deras hus är det som är närmast vårat, ca 20 meter mellan.. 
Och dom har 3 hundar, en jakthund och 2 rottweilers, varav den ena är ca 6 månader bara..

Och dom använder sjukt hårda metoder.. Tycker jag iallafall.. Dom sliter i nackskinnet på hundarna stup i kvarten så fort dom inte lyssnar. Nu pratar jag itne om ett litet ryck i nackskinnet, utan rejält. . Särskilt på valpen..
Dom lyfter upp den i nacksinnet hur mkt som helst och drar den så den bara skriker rätt ut.. 
Den valpen verkar börja bli skygg för ägarnas närmande numera, så fort dom kommer fram med handen mot hundens nacke så skyggar den undan direkt..

Att slita hunden i nackskinnet är något jag verkligen inte gillar, men, alla använder väl olika metoder. Men jag tycker definitivt att dom överdriver!
Av Sanni - 28 april 2011 13:01

Det känns faktiskt konstigt att min Vilda är mamma. När jag kollar på bilderna på uppfödarens hemsida så känns det helt sjukt att veta att valparna hon visar, faktiskt är Vildas valpar.. Alla dom där 6 otroligt söta valparna är Vildas valpar.. 
Helt sjukt!
Men jag kan tänka mig att hon är en riktigt duktig mamma, då hon alltid har varit så kärleksfull mot alla kattungar vi haft osv. Hon brukade stå och stirra ner i lådan dom ligger i och pussar på dom så fort hon har fått chansen, och gärna tvättat dom med.

Nu har hon sina egna ungar att tvätta och mysa med..


Tänk att dom redan är 3 veckor gammal! Det betyder att Vilda är hemma om 5 veckor! Känns dock som en evighet..

Jag håller på spara pengar nu, till bensin. För jag tänker nämligen tvinga någon av dom med körkort hemma att skjutsa ner mig till uppfödaren för att hämta Vilda samma dag som dom blir 8 veckor! Längre vill jag inte vara utan henne.. Min pussgurka <3


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards